«Kas pornograafilise alatooniga avalik reklaam on Eestis lubatud? Kui Järvevana teelt sõita üle silla Peterburi maanteele, on paremal teeserval suurelt Hot Lips reklaam, mis sisaldab ka näiteks pilte dildost ning siivutust naisest. Kelle ülesanne on kontrollida üles riputatavaid reklaame? Mõistan, et meil on sõnavabadus, kuid reklaampinnad peaksid läbima siiski mingisuguse kontrolli,» uuris Tarbija24 lugeja.
Lugeja küsib: kas pornograafilise alatooniga avalik reklaam on Eestis lubatud?
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vastab tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna spetsialist Kadri Paul:
Reklaamiseaduse järgi ei tohi reklaam kujutada isikuid seksuaalobjektina, sisaldada sobimatut alastust ega kasutada seksuaalse alatooniga väljendeid ja kujundeid. Selleks et öelda, kas kirjeldatud reklaami puhul on tegemist reklaamiseaduse rikkumisega või mitte, oleks reklaami vaja eelnevalt näha. Võtame kirjeldatud reklaami järelevalveplaani.