Nähtav ja kättesaadav tööandja
Ettevõtte jaoks potentsiaalselt huvi pakkuval spetsialistil peab olema lihtne tööandjani jõuda. Tööportaalid ja karjäärikeskused vananevad oma teenusmudelilt. Talent ei otsi tööd. Talent otsib väljakutseid ning valib karjääri mitte palganumbri, vaid ettevõtte kuvandi ja käimasolevate projektide abil. Nii on konkurentsivõimeliste tööandjate puhul oluline keskenduda valdkondlikus kogukonnas nähtaval olemisele. Olgu selleks potentsiaalsete töötajate kohtumispaik (õllebaarist seminarideni), sotsiaalmeediakanal, lennujaama ooteruum, number 23 buss.
Erinevaid kanaleid kasutades on igal ettevõttel võimalus suunata oma turunduslikud sõnumid töötajate leidmiseks ning anda informatsiooni ettevõtte tänaste plaanide ja väljakutsete kohta.
Otsepakkumised ja praktika
Potentsiaalse töötajaga on alati hea rääkida otse, ilma kuulutuste, konkursside ja muu segava mürata. Valdkondlikud spetsialistid suhtlevad omas ringkonnas ning praktika näitab, et sõna levib suust suhu kiiresti. Ettevõte peab olema valmis jagama informatsiooni, ka delikaatsemat laadi informatsiooni, huvitavate projektide ja arendusplaanide tausta kohta.
Varajases staadiumis spetsialistide kaasamiseks on vaieldamatult parim võimalus praktika. Kindlasti tasub kaaluda ühe praktikandi asemel kaasata ettevõttesse mitu ja anda neile tiimides töötamiseks ülesandeid. Nii kulub ettevõttel vähem aega parimate spetsialistide väljaselgitamiseks. Samas suureneb meeskonnatööna produktiivsus ja tulemuslikkus.
Värbamisvõimalused välisriikidest on samuti väga tihti alakasutatud. Siinkohal on mõistlik rakendada tugevate kogemustega teenusepakkujaid, kes leiavad õige inimese oma võrgustikust üles. Olgu selleks näiteks portaalid nagu TechTalent või Eures ning teised rahvusvahelise haardega CV-andmebaasid. Kuid mitte ainult. Väljakutseid saab esitada ka erialafoorumites, uudisvoogudes ja portaalide kaudu. Kindlasti peab ettevõte oma värbamisinfot nähtaval hoidma ka võõrkeelsena ja lihtsasti veebist leitavana.
Enne seda on aga oluline ettevõttesisene kodutöö tegemine. Värbamistegevus ei ole ühekordne ja hooajaline tegevus, vaid ettevõttesisene ärisuund. Kindlasti on vaja pühendada aega, et paika panna personalistrateegia, püstitada eesmärgid, lihvida väärtuspakkumist ning kõige olulisem – muuta suhtlus potentsiaalse töötajaga vahetuks, ausaks ja avatuks.
Nii aktiivne kui ettevõte on igapäevaselt talendijahil ja potentsiaalse tööjõuga otsesuhete hoidmisel, nii tõenäoline on ka uute ja asjalike kolleegide kaasamine oma meeskonda.