Päevatoimetaja:
Sander Silm

Ameerika hiiglaslikud ostukeskused surevad aeglast surma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liis Velsker
Copy
Walmarti Supercenter USAs Arizonases.
Walmarti Supercenter USAs Arizonases. Foto: Reuters / Scanpix

USA investeerimispank ennustab, et suured ostukeskused nagu Walmart kaovad vaikselt, kuna ameeriklased sõidavad autoga varasemast vähem ning eelistavad üha rohkem väikseid kohalikke poode.

Hiigelsuured ostukeskused nagu Walmart Supercenter või Target vahetatakse välja mugavuse ja teiste väärtuste vastu, vahendab Business Insider hiljuti Ameerika investeerimispanga Goldman Sachsi kirjutatut. «Peaaegu iga trend, mida ma jälgime, ennustab jaemüügi keskuste ülemvõimule halba,» lausus veebisaidi Retail Prophet looja Doug Stephens.

Ameeriklased sõidavad autoga vähem kui ükski kümnend varem. Inimasustus liigub väiksemate asula kommuunide suunas, mitte hiiglaslike laialivalguvate äärelinnade poole. 20ndates ja 30ndates tarbijad eelistavad aina rohkem väikesi kohalikke poode suurtele jaemüügikeskusele.

E-kaubanduse levik tähendab lisaks ka seda, et tarbijad saavad üha enam tooteid tellida online´ist, mitte ei pea sõitma poodi.

Trendiga liiguvad kaasa ka jaeketid Walmart ja Whole Foods, kes ehitavad üha rohkem väiksemaid poode. Kuid suurte keskuste tulevik jääb siiski lahtiseks. Mingit lahendust need tühjaks jäävad kohad siiski vajavad. Näiteks Texases tehti mahajäetud Walmarti keskusesse suur avalik raamatukogu.

Tagasi üles