Päevatoimetaja:
Sander Silm
Saada vihje

Vaata, milline kodutehnika on eestlaste seas populaarseim

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Köök.
Köök. Foto: Toomas Tuul

Turu-uuringute firma GfK avaldas Baltimaade tarbijakäitumise uuringuga, mis vaatleb meie tehnoloogia kasutusharjumusi, milliseid seadmeid ja kui tihti eestlased kodutehnikat kasutavad.
 

Kõige levinumad elektroonilised seadmed eestimaalaste kodudes on mõistagi telefonid, mille omanikuks võib lugeda juba põhimõtteliselt igat inimest. Järgnevad pesumasinad ja pliidid. Kaugele maha ei jää ka televiisorid, mis kaunistavad 95 protsendi Eesti tarbija elutoast. Sama populaarsed on mistahes arvutid (nii läpakad kui lauaarvutid). Nende järel on populaarsuselt fotokaamerad, seejärel printerid. Videomakk on 62 ning kodukinosüsteem 60 protsendil Eesti kodudes. Tahvelarvutid on populaarsuselt ühed viimased, kuid üllatavalt suure esindatusega - 35 protsenti Eesti tarbijatest kasutab tahvelarvutit (see tähendab aga seda, et enamasti on majapidamises kasutusesolev tahvelarvuti mitme peale). 22 protsenti tarbijatest mängib mängukonsoolil.

Tarbijakäitumise uuringu viis läbi turu-uuringute firma GfK.
Tarbijakäitumise uuringu viis läbi turu-uuringute firma GfK. Foto: Kuvatõmmis

Telefon on vaieldamatult kogu Baltikumis kõige enam kasutatav tehnoloogiline vidin, mis on tõrjumas kasutussageduselt ka sülearvutit ja televiisorit. Telefoni kasutuspopulaarsuse taga seisab see, et see pakub lõputul arvul lihtsasti kasutatavaid teenuseid, mida igapäevaselt tarvis läheb. Täna veel turgu kasvatav, kuid tõenäoliselt tulevikus üks olulisi suundi, on treeningu, toitumise ja tervisega seotud äpid. Nende kasutamises ollakse Baltikumis täna veel suhteliselt tagasihoidlikud, kuid väikene edumaa on eestimaalastel.

Eesti tarbija kasutab Baltikumis enim terviseteemalisi äppe.
Eesti tarbija kasutab Baltikumis enim terviseteemalisi äppe. Foto: Kuvatõmmis

Eesti tarbijaskonna telefonide kasutamises on huvitav vaadelda ka eagruppides valitsevaid trende neid kõrvutades. Näiteks kuni kaks kolmandikku Eesti noortest kasutab kogu telefoni funktsionaalsust (äppe, internetti, sõnumineerimist, pildistamist, videote tegemist, meilide saatmist, helistamist). 45-aastased ja vanemad kasutavad peamiselt baasfunktsioone: kõnesid, sõnumeid ning iga teine ka kaamerat.

Eesti 18-24-aastased ja 45-65-aastased erinevad telefoni kasutusharjumustes päris palju.
Eesti 18-24-aastased ja 45-65-aastased erinevad telefoni kasutusharjumustes päris palju. Foto: Kuvatõmmis

Internetist failide (kõige enam puudutab see videosid ja filme, aga ka muusikat) allalaadimises on kõige usinamad mehed. Baltimaade võrdluses saab öelda, et konkurentsitult suurimad allalaadijad on läti mehed.

Failide allalaadimine internetist Baltimaade meeste ja naiste võrdluses.
Failide allalaadimine internetist Baltimaade meeste ja naiste võrdluses. Foto: Kuvatõmmis

Uuringust tuleb ka välja, et meestele ei meeldi loobuda privaatsusest, mida interneti kasutamine endaga kaasa toob. Tehnoloogiate arenguga kardab 32 protsenti Eestis elavatest meestest, et nende virtuaalne tegevus võib kusagile lekkida. Naised nii palju selle pärast ei muretse.

Mehed tunnevad, et internet ohustab nende privaatsust.
Mehed tunnevad, et internet ohustab nende privaatsust. Foto: Kuvatõmmis

Kokkuvõtteks leidis uuringufirma, et tehnoloogia kasutamine muutub iga elutsükliga. Näiteks noorem põlvkond on rohkem kiindunud mobiilitehnoloogiasse, kuna see on kooskõlas nende dünaamlise elustiiliga. Tehnoloogia aitab vanadel inimestel mitte end üksi tunda, samuti lähendab see peresid ka distantsilt. Mõnel määral võib tehnoloogia piirata inimeste privaatsust. Mõned kodanikud (rohkem küll mehed) ei tunne end aga mugavalt, teades, et nende käitumist on võimalik jälgida ning neid saab iga hetk kätte.

 
Tagasi üles