Ühtne piletimüügisüsteem - kas riigi käest lastud võimalus

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti bussiturul pole head ajad.
Eesti bussiturul pole head ajad. Foto: Elmo Riig / Sakala

Hansabussi esindaja Andres Puskari hinnangul oleks riik pidanud looma ühtse piletimüügisüsteemi, kuna vastutab ühistranspordikorralduse eest.

«Minu nägemus on, et kui riik annab välja liiniload ja tahab saada ülevaadet, mis peatustest ja kui palju peale tullakse, siis ühtse piletimüügisüsteemi korral saaks ta analüüsida ühistranspordivajadust maakondades,» rääkis Hansa Bussiliinide juhatuse liige Puskar. Tänu sellisele infole oleks riigil bussifirma esindaja kinnitusel hea teha plaani, kuhu on vaja avalikku liini, kus piisab kommertsliinist.

Riigi hallatava süsteemi puhul poleks bussifirmadel ka seda hirmu, et oluline info lekiks konkurentide kätte.

Ühtne süsteem on aga võimalik vaid juhul, kui majandusministeerium riigi esindajana kohustab kõiki bussifirmasid sellega liituma.

Majandusministeeriumi pressiesindaja Gea Otsa kinnitusel on riik juba loonud ja arendab edasi ühistranspordi infosüsteemi (ÜTRIS), mille eesmärk on kvaliteetse info koondamine ühistranspordi teenuse planeerimiseks, korraldamiseks, järelevalveks ja kasutamiseks. «Infosüsteem annab kõigi tasandite ühistranspordi korraldajatele usaldusväärsetel andmetel põhineva aluse liinide planeerimiseks, ühtse liinivõrgu (sh kõigi transpordiliikide vahel kooskõlastatud sõiduplaanide) koostamiseks ja ühtse piletimüügisüsteemi loomiseks,» sõnas Otsa. Ta lisas, et kasutusele võetud sidusa piletimüügisüsteemi infot arvestatakse sõiduplaanide muutmisel. Sealhulgas on koostöös vedajatega võimalik liidestada süsteemiga ka piletiinfo- ja müügisüsteemid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles