Päevatoimetaja:
Sander Silm

Lugeja küsib: miks on Tallinna bussides tapvalt palav?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Rivo Veski
Copy
Tallinna linnaliini buss.
Tallinna linnaliini buss. Foto: Toomas Tatar

«Tallinna linnaliinibussides on täiesti ebainimlik sõita. Ometi osteti uued bussid, aga nüüd selgub, et konditsioneeri kas ei kasutata või selle pealt hoiti raha kokku ja seda polegi! Riigi soetatud kvoodibussides on aga mõnusalt jahe, neid ikka harva kohtab liinil. Suuremas osas sõidukites on aga hullem kui saunas! Miks on ostetud pooliku varustusega bussid?» küsib nördinud lugeja.

Vastab Tallinna Linnatranspordi ASi pressiesindaja Urmas Tooming.

Tallinna Linnatranspordi ASil on ainult 10 Iveco linnaliinibussi, millel on peal töötavad konditsioneerid ehk õhujahutajad. Saastekvoodi eest ostetud Iveco bussid tellis riigi maanteeamet ning suur enamus neist (üle 100) sõidab maakonnaliinidel, kus peatuste vahed on pikad. Seetõttu on neil ka konditsioneerid vajalikud.

Tallinna Linnatranspordi (TLT) ülejäänud bussidel, mida on rohkem kui 400, konditsioneere pole. Uute busside tellimisel on TLT lähtunud põhimõttest, et linnaliinibussidele ei ole mõistlik konditsioneere paigaldada.

Asi on nimelt selles, et linnas on bussipeatuste vahe keskmiselt 600 meetrit. Igas peatuses teeb buss uksed lahti ning välisõhk tuleb sisse. Pealegi on soojade ilmadega ka busside katuseluugid ja aknad tavaliselt lahti. See tähendab, et õhk käib bussis ringi ning õhupuudust ei tohiks tekkida.

Märksõnad

Tagasi üles