Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Inimesed joovad tavalisest kaks korda enam

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Jookide müük on kuumaga kasvanud kahekordseks.
Jookide müük on kuumaga kasvanud kahekordseks. Foto: Mihkel Maripuu

Kuumaperioodi ajal on vee, karastusjookide ja lahja alkoholi müük kauplustes kasvanud kahekordseks. Mõnes kaupluses torkab silma, et proportsionaalselt enam ostetakse alkoholivabu karastusjooke.

Selveri avalike suhete juhi Annika Vilu sõnul on praegusel kuumal nädalal võrreldes kevad-suvise tavanädalaga kasvanud nii karastusjookide, õlle kui vee müük kaks korda.

Nii müüdi Selveris nädalaga üle 500 000 pudeli (või purgi) õlut, ligi 220 000 pudelit karastusjooke ja ligi 170 000 pudelit vett.

«Kliendi ostukorvi jõuab pigem mullidega maitsevesi kui tavaline joogivesi,» tõi Vilu seejuures välja.

Maxima ketis püstitas kuumalaine joogimüügi rekordi. «Nii pudelivett, karastusjooke kui ka lahjasid alkohole müüakse tavapärasest kaks korda rohkem ehk üle 250 000 liitri päevas,» märkis Maxima Eesti avalike suhete juht Erkki Erilaid.

«Paljude jookide osas ületavad juuli müügid isegi vastavaid juuni näitajaid enam kui kaks korda,» lisas ta. Näiteks müüdi juulis võrreldes juuni algusega 2,9 korda enam jääteed ja 2,2 korda rohkem kalja.

Populaarsemaks muutub alkoholivaba õlu

Gaseerimata pudelivee müük on Maximas kasvanud 90 protsenti ja gaseeritud pudelivee müük 75 protsenti. Limonaadi müük kuumade ilmadega kasvanud ei ole.

Et alkoholivabad joogid on kuumaga olulisemaks muutunud, näitab see, et õlle müük on kasvanud vaid ligi 40 protsenti. «Samas müüakse õlut siiski endiselt peaaegu sama palju kui pudelivett ja kalja kokku,» tõdes Erilaid. Järsult on tõusmas aga teiste lahjade alkoholide nagu siidrite ja nn gini-jookide läbimüük – 2,1 korda.

Prismas on jookide osas kõige suurema kasvu teinud alkoholivaba õlu, mille müügid kerkinud koguni 80 protsenti. «Karastusjookide ja vee müügitõus on juunis-juulis olnud 40 protsenti, õlledel 30 protsenti ning pakiveinidel 14 protsenti,» märkis Prisma Peremarketi turundus- ja kommunikatsioonidirektor Kadri Lainas.

Tükiliselt müüakse tema sõnul kõige rohkem mineraalvett, näiteks Värska originaali ja Borjomi suuremates pudelites.

Käes on melonite aeg

Rimis ja Säästumarketis on samuti karastusjooke müüdud pea kaks korda enam võrreldes juuni kahe esimese nädalaga, lahjade alkohoolsete jookide müük on kasvanud pisut enam kui kolmandiku võrra.

«Kõige enam ostavad inimesed mineraalvett, samuti müüb hästi kali. Lahjadest alkoholidest eelistavad kliendid enim purgiõlut ja seda enamasti 4- või 6-pakkides,» täpsustas Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuht Evelin Mägioja.

«Samuti lähevad hästi kaubaks erinevad värsked puuviljad. Käes on melonite ning arbuuside hooaeg, samuti on hetkel väga populaarsed virsikud ja nektariinid,» lisas ta.

Tagasi üles