Päevatoimetaja:
Angelina Täker
Saada vihje

Kiirabi märjaks saanud ja kadunud mobiili korral

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Erala
Copy
Mobiilioperaatori valimisel on kõige olulisem soodne kõneminuti hind.
Mobiilioperaatori valimisel on kõige olulisem soodne kõneminuti hind. Foto: Tairo Lutter / SL Õhtuleht

Suvel on oht, et mobiiliga võib midagi juhtuda palju suurem, sest oleme liikuvamad ja osaleme enam rahvarohketel üritustel, meil pole seljas paksu vammust, millel piisavalt taskuid mobiili hoidmiseks ja veekogu lähedal võib mobiil ka lihtsalt vette sulpsatada. Mida teha, et kahjud oleksid sellistel juhtudel võimalikult väikesed, õpetab EMT tehnikakonsultant Jüri Raudsepp.

Märga saanud mobiili kiirabi

Kui mobiiltelefon saab märjaks - kas vette kukkudes või sattudes niiskesse keskkonda -, tuleks koheselt telefon välja lülitada ja aku tagant ära võtta ning telefon hoolsalt kuivatada. Veel parem – lasta telefonil kuivada. Kiirel tegutsemisel on võimalik päästa oma mobiiltelefon kulukast remondist, sest niiskuskahjustused ei käi garantiihoolduse alla.

Kindlasti tuleks aga esimesel võimalusel siiski pöörduda märjaks või niiskust saanud telefoniga hooldusesse, et aparaat spetsialistide poolt korralikult üle vaadataks.

Mobiil kadunud? Positsioneeri!

Kui mobiiltelefon läheb kaotsi, on võimalik tema asukoha määramiseks kasutada mobiilifirma pakutavat positsioneerimisteenust, EMTs on seda võimalik teha iseteeninduses. Positsioneerimisteenuse abil on nii mõnigi leidnud oma telefoni kohast, kus ta viimati telefoni kasutas ning kus see lihtsalt maha ununes või taskust välja kukkus.

Ainuke asi, et positsioneerimisteenust saab kasutada vaid siis, kui SIM-kaart on mobiiltelefonis ja telefon sisse lülitatud. Nii et otsimisega ei tasu oodata nii kaua, kuni telefoni aku juba tühjaks saab.

Varguse korral sulge SIM

Kui kahtlustate, et telefon on varastatud või et kadunud telefon on sattunud võõrastesse kätesse, tuleks koheselt helistada kliendiinfosse või pöörduda lähimasse esindusse ja paluda oma SIM-kaart sulgeda. Nii saab välistada võimaluse, et võõrad teie SIM-kaardiga helistada saavad ja teie peate soovimatud kõned kinni maksma. Peale kadunud SIM-kaardi sulgemist on võimalik soetada uus SIM-kaart, säilitades oma endise mobiiltelefoni numbri.

Lisaks võiks telefonivarguste korral pöörduda vastava avaldusega ka politsei poole.

Telefonide must nimekiri

Soovi korral on võimalik operaatori esindustes oma kadunud või varastatud mobiiltelefon kanda  musta nimekirja, vormistades vastavasisulise avalduse. Musta nimekirja kantud mobiilil ei tööta ühegi operaatori SIM-kaart, nii et ta muutub ka varga jaoks kasutuks. Siinkohal tuleb aga arvestada seda, et musta nimekirja kantud telefoni ei saa ka politsei enam jälitada ehk siis väheneb võimalus politsei abil telefoni tagasi saada.

Tea oma telefoni IMEI koodi!

Oluline on teada sedagi, et nii politseisse avalduse esitamiseks kui ka telefoni musta nimekirja kandmiseks on vajalik teada mobiiltelefoni IMEI koodi. Selle leiab telefoni karbilt või ostudokumentidelt. Kui need on kaduma läinud või ära visatud, tasub telefoni IMEI igaks juhuks täiendavalt üleskirjutada: kui telefon on teie valduses, saate IMEI teada telefoni ekraanilt, vajutades klahvistikul *#06# .

Tee varukoopiad!

Paljude kasutajate jaoks on andmete kaotamine telefoni kadumise või niiskusekahjustuse tõttu kordades suurem õnnetus kui tekkinud rahaline kahju. Seetõttu on kasulik regulaarselt teha telefonisse salvestatud andmetest varukoopiaid, kui telefon seda võimaldab. Varukoopia tegemise kohta leiab infot internetist, konkreetse telefonimudeli tootja veebilehelt.

Tagasi üles