Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Puccini ooperi tegelased pannakse Google´i nutiprille kandma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: PM Majandus
Copy
Turandot etendus
Turandot etendus Foto: teatroliricodicagliari.it

Sardiinia pealinna Cagliari ooperimajas etenduva Puccini ooperi Turandot mõned tegelaskujud hakkavad esituse ajal kandma Google Glass nutiprille, kirjutab Wall Street Journal.

Nutiprillidest saadetakse pilt reaalajas ooperimaja Facebooki leheküljele, kus sotsiaalvõrgustiku kasutajatel on võimalik 88 aastat tagasi loodud ooperit näha hoopis teisest perspektiivist, kui tavapäraselt saalis istudes. Samuti kuvatakse nutiprillidest pärit pilti ooperimaja vestibüüli ekraanidel.

Teatri juhi Mauro Meli sõnul üritatakse kaasaegset tehnoloogiat kasutades jõuda ka noorema põlvkonna publikuni, kes seni ei ole ooperist väga vaimustatud olnud.

«Kui me tahame end noorte jaoks kuuldavaks teha, peame praegu suletud ukse ise avama ning innovatiivsed olema,» ütles Meli, kelle sõnul ei pruugi suuremale osale saalis olevast publikust tegelaskujude kantavad nutiprillid silma torgatagi.

Kokku kannavad Glassi kümme Turandot osalist, nende hulgas näiteks kaks soololauljat, kaks koorilauljat, kaks tehnikut ja kaks muusikut.

Cagliari ooperimaja on ka varem näidanud üles digitaalset initsiatiivi - tarmukalt kasutatakse Facebooki, Twitteri, Google+, Instagrami ja Facebooki suhtlusvõrgustikke ning selle moekas koduleht näeb välja pigem nagu popkontsertite promootori, kui ooperimaja veebikeskkond.

Ponnistusi on saatnud edu - hooajapiletite müük on tänavu kasvanud mulluselt 5000lt 9000ni, kusjuures kolmandiku kasvust moodustab alla 35-aastaste ooperihuviliste panus.

Tagasi üles