Tallinna Kaubamaja kontserni esimese poolaasta auditeerimata müügitulu oli 3 miljardit krooni, mis on 5,5 protsenti vähem kui mullu samal perioodil.
Tallinna Kaubamaja käive langes 5,5 protsenti
Ettevõtte teatel on kontserni läbimüügi langusnäitaja viimastel kuudel kokkuvõttes pidevalt vähenenud ning tütarettevõtetest pöördus teises kvartalis taas tõusule Selveri keti käive Eestis.
«Ostjad on taas üles leidnud tee poodi – see on esimese poolaasta kõige tähtsam sõnum kaupmehele,» ütles Tallinna Kaubamaja ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.
«Kui esimesed märgid languse pidurdumisest tekitasid mõni kuu tagasi ikka veel kõhklusi edasise suhtes, siis teine kvartal on andnud kinnitust, et negatiivne trend peaks vähehaaval hakkama murduma kogu jaeturu lõikes.
Müüginäitajad paranevad järk-järgult. Hea meel on sellest, et kontserni kauplustest on aastataguseid tulemusi ületanud Selverid ja jalatsipoed.»
Puusepa kinnitusel on tarbija kindlustunne kasvanud ning näiteks võib tuua kas või tänavuse vihmavaba jaanipäeva tähistamise, kus kaupluste müügitulemused tegid taas rekordeid.
«Jaanipäeva nädala müügitulu kasv võrrelduna aasta varasema perioodiga oli 8 protsenti,» märkis Puusepp.
Negatiivselt mõjutas Kaubamaja kontserni müügitulu lisaks piirkonniti tihenevale konkurentsile ka pealinnas kehtestatud müügimaks ning eelmise aastaga võrreldes kõrgem käibemaks.
Juunis Tallinnas kehtima hakanud müügimaks kahandas kontserni müügitulu 2,4 miljoni krooni võrra.