Euroopa Komisjon on koostanud strateegia merel sõitvatelt laevadelt pärit atmosfäärireostuse vähendamiseks. See toob ka Läänemere piirkonna jaoks kaasa uued reeglid ning alates 2015. aastast langeb laevakütuse lubatud väävlisisaldus 1,0 protsendilt 0,1 protsendile.
Tallink tõstab laevapiletite hindu
«Ilmselt tuleb meil nii reisijapiletite kui ka sõiduautode ja kaubavedude tariife suurendada, kuid täpsed muutused tululiikide ja hooaegade lõikes ei ole paigas ning vajavad veel läbitöötamist,» tõdes Tallink Grupi juhatuse aseesimees Andres Hunt. Tema sõnul, näitavad esialgsed arvutused, et hinnatõus võib küündida paarikümne protsendini.
«Uued reeglid toovad kaasa laevafirmade jaoks suuremad kulud, kuna peame hakkama kasutama madalama väävlisisaldusega kallimat kütust ja vahe katmiseks tuleb müügitulu suurendada,» selgitas Hunt.
Et uutele nõuetele vastata, valmistub Tallink üleminekuks meretranspordis kasutatavale kallimale kütusele MGO (marine gasoil), mis nõuab mõningast investeerimist laevadesse. Hunt ütles, et MGO on ka kallim kui 1,0 protsendiline väävlisisaldusega raskekütus. Varasematel aastatel on hindade erinevus olnud keskmiselt 40 protsenti. «Jälgime samal ajal ka muude lahenduste arendamist.»
Konkurentide hinnatõsu plaanide kohta puudub Tallinkil info. «Kuna antud muudatus puudutab kõiki laevafirmasid, siis võib eeldada, et ka teised turuosalised peavad leidma täiendavaid tuluallikaid või investeerima märkimisväärseid summasid laevadesse.»