Osa Pariisis asuvatest hotellidest katsetab ideed, mille järgi saavad kliendid maksta teenuse eest nii palju kui nad mõistlikuks peavad.
Suurlinna hotellis maksad nii palju kui soovid
«Kas see idee on aga piisavalt tulus, et püsima jääda?» uurib Local.
Aastate jooksul on paljud turistid kurtnud Prantsusmaa pealinna hotellide kalli hinnataseme üle.
Nüüd ei saa aga hotelli City of Light külastajad enam selle üle nuriseda. Viis Pariisi hotelli pakuvad külastajatele võimaluse maksta selle eest, «mida nad tahavad» ehk tasuda teenuste eest nii suure summa, kui teenus väärt oli.
«Ma ei muretse selle pärast üldse, ma usaldan inimesi,» rääkis ühe katses osaleva hotelli Grand Hotel Francais omanik Si-Zyad Si Hochine. «99 protsenti külastajatest maksavad õiget hinda. Nad tunnevad ära, kui palju on väärt hea hotell ja meeldiv teenindus,» lisas ta.
See võimalus ei ole siiski avatud kõigile sadadele tuhandetele külastajatele, kes järgmise kahe nädala jooksul Prantsusmaad külastavad. Need turistid, kes tahavad katseprojektis osaleda, saavad seda teha kümnenda augustini ning neil tuleb reserveerida tuba veebilehe payezcequevoulez.net kaudu.
«See idee annab klientidele võimaluse leida ise õige hind, kui palju nemad ööbimise eest maksaksid,» kõneles projektis osaleva hotelli Tour d’Auvergne’i Aldric Duval juhataja. «Maksa, palju õigeks pead» initsiatiivi on varem proovitud ka näiteks restoranides, kus on antud klientidele võimalus ise otsustada, kui palju nad toidu eest maksta tahaksid.
Samas on üsna tõenäoline, et selline maksesüsteem ei muutu tulevikus tavaliseks, vähemalt mitte hotelliäris. «Me oleme mõelnud luua kindlad hotellid, mis pakuksid sarnaseid projekte sagedamini,« rääkis hotelli Grand Hotel Française’s omanik Si Hochine. «Aga neid oleks võimalik teha kogu aeg,» märkis ta veel.
«Alati jääb risk, et tarbija võib tekkinud situatsiooni ära kasutada ja maksta nii vähe kui võimalik,» ütles Prantsuse ärikoolis turundust õpetav Bruno Belbézier.
Samas lisas Belbézier, et uuringute põhjal on näha, et selliseid skeeme kasutanud ettevõtete tulu tavaliselt tõuseb, kuigi arveid tasutakse tegelikult internetis. See aga ei soodusta inimlikku kokkupuudet, mis paneks inimesi rohkem maksma. «See süsteem võib töötada lühikeste perioodide vältel, kuid igapäevaselt ajaks see vaid tarbijad segadusse,» lisas Belbézier.