Estonian Airi viimaseks kirstunaelaks osutus ebaõnnestunud lennukiost Bombardierilt. Kolme lennuki ettemaksu laenas Estonian Air suuromanik SASilt.
Andrus Karnau: SAS ajas Estonian Airi pankrotti
Seega viimane oma rahaga ei riskinud ja võis rahumeeli pealt vaadata, kuidas väike Eesti lennufirma meeleheitlikult osturaha otsib, et tehing lõpule viia.
Lennukiost jäi ära ja Eesti lennufirma on sissemakstud 12 miljonist dollarist ilma. Ja mitte lihtsalt ilma, vaid Estonian Airil tuleb see SASile tagasi maksta. Intressidega.
Eesti lennufirma kirjutab oma aastaaruandes, et firma suurimaks laenuandjaks on SAS. Viimase osalus firmas on küll napilt alla poole, aga tegu on siiski suurima omanikuga, kes on oma positsioone firmas kindlustanud nii, nagu ärimehed seda hinge vaakuva partneriga ikka teevad.
Partnerisse ei panda raha omakapitalina, vaid laenuna, küsides loomulikult ka korralikke intresse.
Aastavahetusel ületasid lennufirma lühiajalised kohustused käibevara 200 miljoni krooniga. Nagu firma juhtkond ise aastaaruandes tunnistab, on kriitilise seisukorra tekke peapõhjuseks Bombardieri ettemaks.
Eriti piinlikuks muudavad olukorra Estonian Airi juhtkonna väsimatud kinnitused, et lennukid tulevad, raha pole kadunud… Ausam oleks kaotust tunnistada.