Eesti õlleturg on olnud stabiilne juba alates buumieelsest ajast, aga seda suudetakse hoida vaid tänu turistidele, kes võtavad kesvamärjukest üha rohkem kaasa ja tarbivad enam ka kohapeal.
Eesti õlleturg püsib turistide õlul
Õlleliidu andmetel on kohapeal tarbimine (koos turistide ostudega) püsinud 100 miljoni liitri kandis juba alates 2005. aastast, müük see-eest on kasvanud juba 134 miljoni liitrini.
Müük sadamates ja laevade kauplustes kasvas eelmisel aastal umbes 17 protsenti. Turistid ostsid 2013. aastal kaasa 29,9 miljonit liitrit õlut, veidi kasvas ka turistide õlletarbimine Eestis kohapeal. Kokku moodustasid turistide ostud ja tarbimine õlle 2013. aasta siseturumüügist umbes neljandiku.
A. Le Coqi juht Tarmo Noop arvab, et sel aastal jääb müük eelmise aasta tasemele.
Õlle ja muude karastusjookide, mida nii A. Le Coq kui ka Saku Õlletehas toodavad järjest enam, müük sõltub paljuski ilmast, mis sel aastal pole kõige parem olnud.
«Ma ei mäleta oma eluea jooksul, et kolmel päeval juunis oleks lund sadanud,» ütles Noop, «selleks ei pea hiromant olema, et arvata, et see oma jälge jätab,» lisas ta.