Esmapilgul näib, et autojuhtide elu on suvel üks lust ja lillepidu – pole akendelt jää kraapimist ega lume rookimist. Autoabi statistika aga näitab, et suvelgi pole väljakutsed harvad, ja oh vana kooli sohvrite üllatust – teelejäämiste edetabelit juhib nii banaalne asi nagu tühi rehv.
Auto jääb suvel teele banaalsetel põhjustel
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tänapäeval on enamik autorehve n-ö tihtrehvid, kus pole eraldi õhukummi, ja seetõttu lähevad need tühjaks pikkamisi, kirjutab Põhjarannik. Ehk siis visuaalsel vaatlusel või auto teelpüsimise halvenemist tundes peaksid juhid enne kui hilja aru saama, et rehv tühjeneb. Aga nad ei saa ega vaata! Seetõttu on üha laiemalt levinud rehvirõhu andurid, mis kuuldavasti tahetakse peatselt uutel autodel kohustuslikuks teha, sest vale rõhuga sõites käitub auto mitteootuspäraselt ja võib põhjustada traagilisi õnnetusi.
Suure pauguga lõhkevad ainult ebakvaliteetsed rehvid või kui ootamatult satutakse ikka tõelisesse tankitõrjekraavi. Aga need probleemid on enamasti juhis või tema koonerdamises kinni.
Pikemalt loe ajalehest Põhjarannik.