Päevatoimetaja:
Sander Silm

Õpetaja: eestlaste üldine finantskirjaoskus peaks olema parem

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Junior Achievement Eesti tegevdirektor Epp Vodja.
Junior Achievement Eesti tegevdirektor Epp Vodja. Foto: Toomas Huik

Ettevõtluse koolitaja ja Junior Achievement Eesti direktor Epp Vodja on väga rahul finantskirjaoskuse testi tulemustega. «Esimene reaktsioon oli kohe üllatus, teisena aga see enam nii väga üllatav ei olegi.»

Vodja rääkis Postimehele, et Eesti õpilased on tublid ning on käidud juba 20 aastat ettevõtlus- ja õpilasfirma võistlustel. «Meie lapsed on ka seal Euroopa paremiku seas.»

Eestis õpetatakse läbi mängude juba algklassides põhilisi teadmisi rahast ja rahaga ümberkäimist, täpsustas Vodja. «Eks oli natuke ebameeldiv üllatus, et eesti- ja vene õppekeelega koolides olid erinevad tulemused.»

Majanduse ja ettevõtluse teadmisi õpetatakse Junior Achievementi programmi järgi 46 koolis, millest kõigest 4 venekeelset kooli. Sellega põhjendab ka Vodja, miks venekeelsete koolide testid jäid eestikeelsetele alla. «Nende koolide õpilased,  kus on majandust õpetatud, sooritasid testid ilmselt ka tugevamalt.»

Epp Vodja, kes on ühtlasi ka majandusõpetaja, leiab, et elus oleks vähem pettumust, peaks üldine eestlaste finantskirjaoskus olema parem. «Suur osa neist, kes võtavad rumalaid ja läbimõtlematuid laene tegelikult teavad, et selline käitumine on ohtlik.»

Vodja leiab, et inimestel on vähe praktilist kogemust ja iseendaga seostumust. «Kõik need õppeprogrammid, kus inimesed saavad protsesse läbi mängida ja õppida ning tunnetada nende tagajärgi, tulevad eluks kasuks.»

Tagasi üles