Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eesti õpilased saavutasid finantskirjaoskuses kolmanda koha

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kadri Inselberg
Copy
Eesti põhikooliõpilased on väga hea finantskirjaoskusega
Eesti põhikooliõpilased on väga hea finantskirjaoskusega Foto: SCANPIX

Eesti põhikooliõpilastel on teiste riikide eakaaslastega võrreldes väga head finantsalased oskused, ilmneb värskelt avaldatud PISA 2012 finantskirjaoskuse testi tulemustest, mis viidi läbi PISA 2012 põhiuuringu raames.

Testis osalenud 18 riigi seas olid Eesti 15-aastaste noorte tulemused kolmandal kohal Šanghai (Hiina) ja Belgia järel. Kokku tegi finantskirjaoskuse testi Eestis 1088 õpilast.

Uuringus vaadeldi, kuidas noored teavad ja mõistavad finantsalaseid küsimusi ning oskavad sellealaseid teadmisi kasutada.

Finantskirjaoskuse testis osalenud riikidest oli Eesti ainus, kus õpilaste sotsiaalmajanduslik taust ei mõjutanud märkimisväärselt tulemusi. See kinnitab ka PISA põhiuuringu ning probleemilahendusoskuste testi tulemusi – Eestis mõjutab sotsiaalmajanduslik taust noorte oskuste taset vähem kui teistes uuringus osalenud riikides. Samuti on erinevus linna- ja maakoolide õpilaste tulemuste vahel tunduvalt väiksem kui enamikus teistes riikides.

Haridus- ja teadusminister Jevgeni Ossinovski avaldas heameelt, et meie kooliharidus vähendab perekondlikust taustast tingitud erinevusi. «Haridussüsteemi eesmärgiks on tagada kõigi noorte potentsiaali realiseerimine sõltumata nende sotsiaalmajanduslikust taustast,» sõnas minister.

Ta lisas, et finantsvalikute mõistmine ja planeerimine on tänapäeval üha olulisem. «Järjest enam pakutakse tarbijatele uusi finantstooteid, kaupa saab osta eri riikidest üle maailma, mis nõuab õigete otsuste tegemiseks ja oma heaolu tagamiseks varasemast oluliselt suuremaid finantsteadmisi,» rõhutas minister Ossinovski.

Märksõnad

Tagasi üles