Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tea, mida kindlustusseltsilt nõuda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Lakson
Copy
Aasta jooksul on iga kolmanda kindlustatud sõiduki kohta üks juhtum, mille korvab kindlustus.
Aasta jooksul on iga kolmanda kindlustatud sõiduki kohta üks juhtum, mille korvab kindlustus. Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Kindlustusseltside pakutavate kindlustuslepingute tingimused on igal seltsil erinevad, mistõttu on pakkumise saamiseks mõistlik pöörduda vähemalt kolme kindlustusseltsi poole, et tingimusi ja hindu võrrelda. Alternatiiviks on kindlustusmaakleri kasutamine.

Kindlustusmaakler on kindlustusvahendaja, kelle ülesandeks on valida pärast kliendi kindlustushuvi väljaselgitamist erinevate kindlustusseltside pakkumiste seast välja kliendile kõige sobivam pakkumine, kirjutab finantsinspektsiooni tarbijaveeb minuraha.ee.

Kindlustusmaakler peab kliendile esitama piisava hulga, soovitavalt vähemalt kolme erineva kindlustusseltsi, pakkumisi.

Samuti peab maakler vastavalt seadusele põhjendama oma nõuandeid ja soovitusi põhjalikkusega, mis vastab sõlmitava kindlustuslepingu keerukusele. Maakler peab alati tutvustama sõlmitava kindlustuslepingu tingimusi, eelkõige kindlustusmaksete suurust ning lepinguga seotud piiranguid ja välistusi ning teavitama klienti hüvitamise põhimõtetest, kui peaks toimuma kindlustusjuhtum.

Kindlustusmaaklerile maksavad vahendustasu kindlustusseltsid. Kindlustusmaakleril on kohustus kliendile avaldada, kui suur on ühe või teise kindlustuslepingu vahendamise eest kindlustusseltsi poolt maaklerile makstav vahendustasu.

Kuigi kindlustusmaakleril on kohustus välja selgitada sinu huvi, mida ja miks kindlustada soovid, pead ka ise kodutöö ära tegema. Mõistlik on enne maakleri poole pöördumist läbi mõelda ja võimalikult täpselt kirjeldada, milliste riskide vastu täpselt ennast või oma vara kindlustada soovid.

Hea kindlustuslepinguga on kindlustatud just see vara, mis võib saada kahjustatud või hävida. Kindlustatud ei ole asju, mille kahjustumise, hävimise või vargusega seotud riskid suudad enda kanda jätta.

Samuti analüüsi, mille vastu soovid end kindlustada. Heas kindlustuslepingus on kindlustuskaitsel õige ulatus ehk riskid, mille vastu kindlustatakse, on valitud vastavalt tegelikele vajadustele. Läbi on mõeldud kindlustusobjekti reaalselt ohustada võivad sündmused, näiteks tuli, veekahju, torm, vandalism, vargus jne. Kindlustada pole ju mõtet nende riskide vastu, mille esinemine on äärmiselt ebatõenäoline.

Küsi ka kindlustusseltsist või maaklerilt, kas lepingutingimused ja hüvitamispiirangud vastavad sinu ootustele. Näiteks millised on olulised erandid, mille vastu kindlustus ei kehti ja millised on välistused ehk juhud, mille puhul kindlustusselts vabaneb hüvitamise kohustusest?

Hilisemate vaidluste vältimiseks on soovitav esitada oma soovide kirjeldus maaklerile kirjalikult ja nõuda kirjalikult ka kindlustusseltsi või -maakleri pakkumisi. Nii on võimaliku vaidluse korral varasem suhtlemine paremini kontrollitav ehk teisisõnu - sul on vajaduse korral kergem oma õiguste eest seista.

Tagasi üles