2013. aasta detsembris ühinenud Valio Eesti AS ja Võru Juust AS lõpetasid aasta üle 90 miljoni euro suuruse käibega, mis on 5,7% enam kui 2012. aastal. Grupi aastakasum küündis 1,7 miljoni euroni.
Valio kasum Eestis kahanes mullu 1,7 miljonile eurole
Üle-eelmisel aastal oli Valio Baltic ettevõtete Valio Eesti ning Võru Juust käive kokku 85,4 miljonit eurot ja kasum 3,8 miljonit eurot.
Valio Eesti tegevdirektori Maido Solovjovi sõnul oli eelmise aasta tulemus arvestades piimaturul toimunut igati tugev tulemus, kuigi ootused aastale olid kõrgemad.
«Piimaturgu tabas 2013. aastal traditsioonilise suvise toorpiima hinnalanguse asemel pea 20-protsendine hinnatõus. Ühelt poolt oleme alati tähtsaks pidanud, et meie piimafarmerid saaksid toorpiima eest õiglast ja head hinda, teisalt aga pidime vastama tarbijate hinnaootusele, mis on pigem madal, ning tegutsema konkurentsitiheda turu tingimustes. Seetõttu tegime ka järeleandmisi oma kasumiootustes,» selgitas Solovjov.
Ettevõtte teatel oli Valio 2013. aastal Eesti suurim toorpiima kokkuostja – ühtekokku tarnisid Valio toorpiimafarmid ettevõttele 140,6 miljonit liitrit toorpiima, millest valmis ligi 7200 tonni juustutooteid ja 57 000 tonni värsketooteid.
Valio käibest kolmandiku moodustas eksport, milles vaatamata Venemaa juustuekspordi ajutisele peatumisele on jätkuvalt kaalukaim kategooria juust.
«Juustueksport moodustas üle poole Valio ekspordist, kuna meil õnnestus leida Venemaa asemele uued juustuekspordi sihtturud. Värskepiimatoodete eksport kasvas aga 2012. aastaga võrreldes kahekordseks ning moodustas mullu Valio ekspordikäibest kolmandiku,» rääkis Solovjov.