Auto24 juht: riigi sõnum ei ole korrektne
AS Sanoma juht Margus Tomberg ütleb intervjuus, et vanade autode müügis esinevaid pettusi tuleb vaadata iga juhtumi puhul konkreetselt ja mitte teha üldistavaid järeldusi.
Riigiametid on juba üle aasta üsna jõuliselt kasutatud autode turgu korrastanud. Millised on olnud selle positiivsed ja negatiivsed tagajärjed?
Positiivne on see, et käibemaksupettustega on ilmselt kord majja saadud. Selle võrra, mida käibemaksu rohkem laekub, on ametite tehtavad reklaamikulud sellele üritusele kaetud ehk selle koha pealt on maksumaksja raha hästi kulutatud. Negatiivne on kogu sektorile halva valguse heitmine. Rikkumisi on suhteliselt vähe. Eelmisel aastal sai Auto24 maksu- ja tolliametilt, politseilt ja prokuratuurilt kokku alla tuhande päringu. Arvestades seda, et tehinguid oli 115 000, jääb probleemsete autode osakaal kaduvväikeseks.
Mida peaks riigiametid teie hinnangul oma suhtumises või käitumises muutma?
Meediale edastatav sõnum peaks olema aus ja korrektne. Tuua välja, kui palju on menetlusi alustatud ning kui palju ja mille põhjal on karistatud. On näiteid selle kohta, et kasutatud auto müüja vastu on menetlus algatatud selle põhjal, et hinnasildil pole uste arvu. Inimene seisab auto kõrval, ta näeb, palju on autol uksi, ta ei pea seda hinnasildilt vaatama. Selle põhjal alustatakse menetlus, millest kirjutatakse ajakirjanduses, ja hiljem asi sumbub, ühtegi trahvi ei määrata, karistust ei järgne, aga müüjale jääb märk külge.
Arusaadav, et meetodid peavad jõulised olema, et maksukuritegevusega võidelda, aga see on hoopis teine teema, see puudutab ka kõiki teisi valdkondi. Sõnum, et kõik automüüjad on petised, on suur viga.