Praamihanke enampakkumisele said ministeeriumilt kutse osaleda kuus põhiliselt Eesti kapitaliga käitlejafirmat ning kaks laevaehitajat.
Praamihankele sai kutse kaheksa Eesti firmat
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium avalikustas kahekümne Eesti ja välismaise firma nimed, mis said kutse osaleda konkursil operaatori leidmiseks Kuivastu-Virtsu ning Heltermaa-Rohuküla liinile, kirjutab Meie Maa.
Need kakskümmend jagunevad ministeeriumi nõuniku Rasmus Ruuda sõnul käitlejateks ning laevaehitajateks. Käitlejaid ehk potentsiaalseid operaatoreid nendele liinidele on nimekirjas kaksteist, millest poolt tosinat firmat võiks lugeda enam või vähem Eesti kapitalile kuuluvaks.
Laevaehitajaist on Eesti firmasid kaks – suurfirma BLRT Grupp AS ning Nasval asuv paaditootja Baltic Workboats AS.
Kokku on osalemiskutse saanud kaks Rootsi, kaks Saksamaa, kolm Soome, kaks Norra, üks Hollandi, üks Poola ja üks Taani firma Bornholmi saarelt.
Käitlejad ehk võimalikud liinioperaatorid
Eestit esindavad selles nimekirjas AS Tallink Grupp, OÜ Viking Line Eesti, Lindaliini AS, OÜ Väinamere Liinid, AS Kihnu Veeteed ja AS Tallinna Sadam.
Need kakskümmend jagunevad ministeeriumi nõuniku Rasmus Ruuda sõnul käitlejateks ning laevaehitajateks. Käitlejaid ehk potentsiaalseid operaatoreid nendele liinidele on nimekirjas kaksteist, millest poolt tosinat firmat võiks lugeda enam või vähem Eesti kapitalile kuuluvaks.
Laevaehitajaist on Eesti firmasid kaks – suurfirma BLRT Grupp AS ning Nasval asuv paaditootja Baltic Workboats AS.
Kokku on osalemiskutse saanud kaks Rootsi, kaks Saksamaa, kolm Soome, kaks Norra, üks Hollandi, üks Poola ja üks Taani firma Bornholmi saarelt.
Käitlejad ehk võimalikud liinioperaatorid
Eestit esindavad selles nimekirjas AS Tallink Grupp, OÜ Viking Line Eesti, Lindaliini AS, OÜ Väinamere Liinid, AS Kihnu Veeteed ja AS Tallinna Sadam.
Lisaks neile kutsus ministeerium osalema Ahvenamaa ehk Soome firma Rederi AB Eckerö, mida Eesti inimene teab kui Tallinna-Helsingi liini operaatorit, Rootsi firma Stena AB, Göteborgist, Saksamaa firma Förde Reederei Seetouristik GmbH & Co. KG Flensburgist Schleswig-Holsteini liidumaalt, Rootsi firma Rederi AB Ojamaalt ehk Gotlandilt, Visbyst, Taani firma Fęrgen AS Bornholmi saarelt ning TT-Line GmbH & Co. KG Lübeckist Saksamaalt.
Laevaehitajad
Sellesse nimekirja peaksid kuuluma vaid need firmad, mis ministeeriumi plaani kohaselt oleksid suutelised kõik neli mandri ja saarte vahel sõitma hakkavat laeva 2016. aasta 1. oktoobriks valmis ehitama.
Nende seas on lisaks Balti Laevaremonditehasest välja kasvanud BLTR Grupile ja Nasva Baltic Workboatsile Hollandi firma Damen Shipyards Group N.V., Soome laevaehitaja Arctech Helsinki Shipyard Oy, teine Soome laevaehitaja, STX Europe tütarfirma ja Wärtsilä tehasest välja kasvanud STX Finland Cruise Oy, Fjellstrand AS Omastrandist Norrast, teine Norra firma LMG Marin AS Bergenist ning Poola firma Szczecin Ship Repair Yard GRYFIA S.A. Oderi jõe suudmest.
Laevaehitajad
Sellesse nimekirja peaksid kuuluma vaid need firmad, mis ministeeriumi plaani kohaselt oleksid suutelised kõik neli mandri ja saarte vahel sõitma hakkavat laeva 2016. aasta 1. oktoobriks valmis ehitama.
Nende seas on lisaks Balti Laevaremonditehasest välja kasvanud BLTR Grupile ja Nasva Baltic Workboatsile Hollandi firma Damen Shipyards Group N.V., Soome laevaehitaja Arctech Helsinki Shipyard Oy, teine Soome laevaehitaja, STX Europe tütarfirma ja Wärtsilä tehasest välja kasvanud STX Finland Cruise Oy, Fjellstrand AS Omastrandist Norrast, teine Norra firma LMG Marin AS Bergenist ning Poola firma Szczecin Ship Repair Yard GRYFIA S.A. Oderi jõe suudmest.