Kui me räägime, on meil aega ligi 60 sekundit, et köita kuulajate tähelepanu, luua usutavus ja motiveerida inimesi end kuulama, ütles Darlene Price, kes on ühtlasi Well Said’i president, vahendab Business Insider.
Seitse suurepärast viisi, kuidas alustada esitlust
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui sa raiskad neid väärtuslikke sekundeid naljale, päevakorrale, vabandamisele või räägid sisutut juttu, siis tõenäoliselt on publiku tähelepanu hajunud ja seda on raske tagasi võita. «Sina, sinu sõnum ja kuulajaskond väärivad enamat,» ütles Price. «Sa pead alustama oskuslikult, see on kõige tähtsam osa.»
Price pakub seitse võimalust, kuidas suurepäraselt alustada oma esitlust.
- Räägi alustuseks mõni põnev lugu.
- Küsi alustuseks mõni retooriline mõtlemapanev küsimus.
- Alusta šokeeriva statistikaandmetega või pealkirjaga.
- Kasuta võimast tsitaati.
- Näita kaasahaaravat fotot.
- Kasuta rekvisiiti või loomingulit abivahendit.
- Näita lühikest videot.