Päevatoimetaja:
Sander Silm

Täna Postimehes: Estonian Airil üks kirves pea kohal vähem

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Riik viib Estonian Airi Bombardierid eraldi ettevõttesse.
Riik viib Estonian Airi Bombardierid eraldi ettevõttesse. Foto: Priit Simson

Tänavu mai lõpus sai Estonian Air Kanada Ontario kohtult ametliku kinnituse, et kohtuasi lennukitootja Bombardier Inc.’i ning Estonian Airi ja Eesti Vabariigi vahel on lõppenud. Bombardieri palvel tühistati hagi ilma rahaliste nõueteta.

Lõplikust kohtuotsusest selgub ka nõude suurus, mida osapooled varem avalikustanud pole - Bombardier nõudis Estonian Airilt ja Eesti riigilt 24,5 miljonit dollarit ehk üle 18 miljoni euro kahjutasu.

Kanada lennukitootja püüdis kohtus tõestada, et valitus sekkus 2011. aastal Estonian Airi otsusesse ja sundis lennufirma loobuma viie lennuki ostmisest Bombardierilt, kellega oli sõlmitud selleks esialgne leping. Estonian Air soetas lennukid hoopis nende konkurendilt Embraerilt. Valitsuse otsusesse sekkumise asitõendina põhineti kohtus peamiselt Eesti Päevalehe artiklile, kus majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts kinnitas, et on lennukite ostu läbirääkimiste käiguga kursis ja Bombardier tegi tema hinnangul ebasoodsa pakkumise. Bombardier toetus ka Estonian Airi eelmise juhi Tero Taskila sõnadele, et Embraer teeb valitsuses lobitööd.

Kuna meie lennufirma enamusosanik on riik, siis leidis Bombardier, et lennufirma otsuste eest vastutab ka valitsus. Kanada kohus leidis siiski 2013. aasta maikuus, et lennukitootja ei suutnud tõestada, et riik oleks Estonian Airi otsust mõjutanud. Peagi esitas Bombardier apellatsiooni.

Loe pikemalt reedel Postimehest või Postimees Plussist!

Tagasi üles