Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Jalgpalli MM röövib USA ettevõtetelt miljardeid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Anette Parksepp
Copy
Jalgpalli MM-i vaatavad spordihuvilised isegi kontoris.
Jalgpalli MM-i vaatavad spordihuvilised isegi kontoris. Foto: Panther Media/Scanpix

Miljonid inimesed üle maailma vaatavad töö juures arvutiekraanidelt jalgpalli MM-i, mis mõjub halvasti nii produktiivsusele kui organisatsioonide IT-osakondadele ja võib USA ettevõtetele minna maksma miljardeid dollareid. Seepärast keelavad paljud ettevõtted jalgpalli töö juures vaadata, kirjutab Bloomberg.

Isegi Youtube’i-ajastul võivad kõrglahutusega videoülekanded internetivõrkusid koormata. Selleks, et internetiühendused suure koormuse all tööd ei lõpetaks, on USA tööandjad hakanud keelama jalgpalli vaatamist tööl ning on blokeerinud mõned tuntumad spordileheküljed.

Lisaks tehnilistele probleemidele võivad USA ettevõtted kaotada miljardeid dollareid, kuna töötajate tähelepanu on jalgpalli tõttu hajutatud.

Ajakirjakirjandusettevõte Time keelas oma töötajatel vaadata internetist USA ja Belgia mängu. Ettevõte soovitas jalgpallifännidel vaadata mängu hoopis koosolekuruumides, kus on televiisorid.

Time’i keelud on kummalised, kuna ettevõttele kuulub spordiväljaanne Sports Illustrated ja eelmisel nädalal alustas organisatsioon koostööd internetipõhise televisiooniteenusega Net2TV, mis pakub võimalust vaadata veebist erinevaid saateid ja spordiülekandeid.

Tulemüüridega tegelev Palo Alto Networks soovitas ettevõtetel mitte takistada juurdepääsu jalgpalli otsevaatamisele. Kui jalgpallifännid soovivad mängu vaadata, leiavad nad selle jaoks viisi. Kui populaarsemad veebiküljed on ligipääsmatud, vaatavad töötajad mängu kahtlastelt lehekülgedelt, mis võib muuta internetisüsteemi veelgi haavatavamaks.

Bloomberg kirjutas, et kuigi jalgpallihuvi võib töötajate produktiivsust vähendada, saavad ettevõtted kasutada MM-i vaatamist organisatsioonikommunikatsiooni arendamiseks. Ühisvaatamiste korraldamine võib suurendada töötajate ühtsustunnet.

Tagasi üles