Maanteeameti surugaasi linnaliinibusside hanke võitjaks kuulutati Reola Gaas ning tänase seisuga on ka vastav leping allkirjastatud. Reisijateveo teenindamiseks hangitakse kolm Euro 6 nõuetele vastavat CNG tüüpi metaangaasi bussi.
Maanteeamet sõlmis gaasibusside hanke Reola Gaasiga
Reola Gaasi tegevjuhi Jaanus Mumm’i sõnul võideti hange Solbus tehase bussidega. «Solbusi gaasibussid on näidanud head kvaliteeti erinevate Euroopa linnade reisijateveo teenindamisel. Lisaks CNG bussidele saame pakkuda ka sama tootja LNG busse, mis operaatoritele annab veelgi suurema säästu ja pikema läbisõidu ühe tankimisega.»
Märtsis viis Reola Gaas Eestis läbi erinevate operaatorite hulgas bussi demotestimise, mille tulemused osutusid vägagi positiivseks – võrreldesdiislikütusega säästeti kütusekuludelt 42 protsenti lisaks võimaldas 45-päevane testperiood bussi testida ka Eesti muutliku kliimaga oludes. Gaasibusside suur eelis on ka keskkonnasäästlikkus, muuhulgas oluliselt väiksem lämmastikühendite ning tahkete peenosakeste osakaal heitgaasis.
AS Reola Gaasi tegevjuhi Jaanus Mummi sõnul on gaasil töötavate autobusside kasutamine tõusev trend paljudes Euroopa riikides, sealhulgas Eestis. «Ettevõtte eesmärk on suurendada keskkonnasõbralike alternatiivkütuste kasutust kohalikul turul, kuna see on majanduslikult kasulik ning vähendab oluliselt õhusaastet. On positiivne, et riik näitab eeskuju ning on korraldamas hankeid suunaga muuta meie kõigi elukeskkonda paremaks. Samuti annab lähitulevikus rajatav LNG-terminal kindlust, et maagaasi hind kujuneb reaalselt toimiva turu põhimõtetel ja tagab tarbija jaoks läbipaistva ja parima hinna-kvaliteedi suhte,» lisas Mumm.
Reola Gaas on Alexela Groupi ettevõte, millel on ligi 50-aastane töökogemus gaasi valdkonnas. Reola Gaas omab Eesti suurimat vedelgaasi terminali ning tegeleb maagasi (CNG, LNG) müügiga. Reola Gaas on Poola autobussitootja Solbus, mille tootevalikusse kuuluvad diisli, CNG ja ainukesena Euroopas LNG-gaasiga sõitvad bussid, ametlik esindaja Eestis ja Soomes.