Juba sajandeid oleme me tuttavad firmanimedega stiilis «isa ja poeg». Variant «isa ja tütar» on harv – kuid tugeval tõusuteel.
Perefirmasid tüürivad üha sagedamini tütred
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viimastel aastatel võib täheldada trendi tandemina töötavatest isadest ja tütardest, kirjutab Financial Times. Seejuures sagenevad juhtumid, kus tütardest saavadki isade mantlipärijad perefirmade eesotsas.
Nagu kinnitab IMD ärikooli (Šveits) professor ja kaasdirektor Denise Keyon-Rouvinez, puudutab trend tervet maailma.
Nagu nähtub USA kindlustusfirma MassMutuali uuringust, tõusis tütarde juhikskerkimiste osakaal alates 1998. aastast (25 protsenti) viie aastaga 34 protsendi peale.
Üheks trendi põhjuseks peetakse naiste haridustaseme tõusu. Aga tagamaid on teisigi. Näiteks see, et isa – «vana hunt» – tunneb end tütrekese poolt vähem ohustatuna kui «uue hundi» (poeg) poolt.