Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Generatsioon Z valmistab jaemüüjatele tõsist peavalu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tarbija24
Copy
Generatsioon Z.
Generatsioon Z. Foto: Panther Media / Scanpix

Y-generatsioonist nooremaks põlveks ristitud z-generatsioon on jaekettide kõige hirmsam õudusunenägu.

Generatsiooniks Z loetakse laias laastus kõiki, kes on sündinud veidi pärast 1990. aastat ja hiljem. Suur osa nendest lastest ja noortest on veel liiga noored, et neil oleks isiklik sissetulek, kuid neil on märkimisväärselt suur mõju perekonna ostudele – riietele, toidule jms, vahendab Business Insider New Yorgis asuva turundusfirma Sparks & Honey uuringut.

Uuringus leiti, et ühes kuus jääb Ameerika Z-generatsiooni esindajate keskmine kuuraha ja toetus umbes 50 euro kanti. Generatsiooni suurust arvestades teeb see aastas 32 miljardit eurot.

Jaemüüjate jaoks seisneb probleem noorte puhul selles, et erinevalt eelnevatest põlvedest puudub sellel generatsioonil igasugune brändilojaalsus. «Generatsioon Zi jaoks on toode ise olulisem kui bränd, kes seda toodab. Need tarbijad vahetavad kergesti brändi, kui otsivad paremat kvaliteeti,» selgitas Arkansases asuv turundusfirma Martin-Wilbourne Partners.

Kui y-generatsioon, teisisõnu millenniumilapsed olid teismeeas, raiskasid nemad suurema osa oma taskurahast riietele. Generatsioon Z kulutab seevastu rohkem raha toidule ja karastusjoogile. Nende lemmiksöögikoht USAs on Starbucks, millele järgnevad McDonald´s, Chipotle, Olive Garden ja Taco Bell.

Kuid muutused selles, kui palju noored raha kulutavad, ei ole meeltmööda kaubanduskeskustele, mis olid veel hiljuti noorte seas populaarseimad ajaveetmise kohad. Keskustes hängijaid on Ameerikas vähenenud viimasel kümnendil juba kolmandiku võrra. See trend mõjub laastavalt mitmele USA kaubamärgile, kelle müük muudkui väheneb.

Lisaks sellele hoolitsevad z-generatsiooni lapsed selle eest, et kauplustel ei oleks võimalik nende tegevust online´is jälgida. Kuna sotsiaalmeedia põliselanikud on kursis NSA jälgimise süüdistustega, muretsevad nad rohkem selle pärast, et tühistada telefonis geolokaliseerimise sätted.

Selleks et jõuda kõige noorema põlvkonnani, peavad ettevõtted püüdma siduda neid üle mitmesuguste meediaplatvormide ja mitte kunagi kuulutama ja rääkima oma toodetest. «Firmad, mis loodavad, et generatsioon Z on hoolsalt loodud brändi imagole ustavad, avastavad, et nende pingutused on raisku läinud,» teatas sotsiaalreklaami portaali eestvedaja Kathy Savitt keskkonnas Mashable.

«Millest hoolib generatsioon Z?» küsib Savitt ja jätkab Facebookile viidates: «Maailma parima kraami otsimisest, leidmisest ja jagamisest. Nad pole lihtsalt tarbijad, vaid ka info edastajad.»

Tagasi üles