Hunt, kes on Wendret 17 aastat kasumis hoidnud, on nii Eesti kui Euroopa vooditekstiilide turul juba palju saavutanud ja rajanud tehaseid nii Eestis, Poolas kui ka Hiinas. Sellega Hunt aga ei piirdu – ettevõtja plaanib praegugi laienemisi. Välisriikidest pakub Hundile huvi eelkõige Venemaa. «Me oleme seal kaua uurinud, mõelnud, me pole julgenud, see on meil ikka seitse-kaheksa aastat pilgu all olnud,» sõnas Hunt. Tal on hea meel, et saab nüüd võimaluse siseneda Vene turule Familoni kaubamärgi all, mil on riigis juba 25-aastane ajalugu.
Eestist on Hundi sõnul Venemaale keeruline tooteid eksportida, kuna tollimaksud on kõrged – kauba hinnale lisandub kohe 25 protsenti. Seega annab tootmisüksus Venemaal ettevõttele suured eelised. Hunt ütles, et paljud nende kliendid, näiteks Jysk ja Ikea, kes on avanud Venemaal kauplusi, on huvitatud sellest, et nende kaupa toodetaks Venemaal.
Hunt on juba pikka aega plaaninud rajada koostöös Ikeaga tehase USAsse, aga praegu pole plaani teostumist veel oodata. «See on pikk protsess ja keeruline asi – see pole nii lihtne, nii et täna midagi konkreetset seal päevakorras ei ole,» sõnas ta.
Eestis plaanib Wendre peagi alustada mööblitootmisega, milleks ta ostis mai lõpus ASilt Mainor voodeid ja madratseid tootva tütarfirma Tarmel Furniture OÜ. Hunt rääkis, et Rootsis on kolm inimest, kes tegelevad pidevalt selle arendusega: teevad turu-uuringuid, vaatavad tooteportfoolioid ja seda, kuhu nende ettevõtet positsioneerida. «Ma arvan, et umbes aasta pärast on asi küps, et alustada mööbli tootmisega,» avaldas Hunt. «Tehas tuleb kindlasti Eestisse, ilmselt Pärnumaale või Tallinna.»
Kaubamärk Familon
• Soomes Heinolas 60 töötajat, toodetakse 250 000 madratsit aastas
• Soomes Kankanpääs 45 töötajat, toodetakse miljon patja ja 500 000 tekki aastas