Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Peter Hunt ostis tehased Soomes ja Venemaal

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Peter Hunt (paremal) on valmis koostööks Familoni brändi omanikfirma juhi Jouko Salakkaga.
Peter Hunt (paremal) on valmis koostööks Familoni brändi omanikfirma juhi Jouko Salakkaga. Foto: Liis Treimann

Vooditekstiilide tootja Wendre omanik Hunt ostis küll Finlaysoni tehased Soomes Heinolas ja Kankaanpääs ning Peterburis, aga Finlaysoni kaubamärk ja kauplused Soomes lähevad uutele omanikele. Finlaysoni senine juht Jouko Salakka lahkub ettevõtte juhi kohalt ja asub juhtima Familoni kaubamärgi omanikfirmat, mille ostis Peter Hunt. Sisuliselt tähendab see kahe seni koos juhitud ettevõtte eraldamist.

Jouko Salakka selgitas, et varem juhiti Finlaysonit ja Familoni koos, kuid nüüd ettevõtted eraldati, et mõlemad saaksid konkreetsemalt spetsialiseeruda. Salakka ütles, et kui Familon tegeleb ka tootmisega, siis Finlaysonis tegeldakse ainult turunduse ja disainiga. Seega on Salakka sõnul uus lahendus mõlemale ettevõttele praktilisem.

Hundi sõnul saab tema kontserni põhibrändiks Familon, mille kaudu plaanitakse tulevikus peamiselt klientideni jõuda.

Praegu töötab Wendre kontsernis üle 900 töötaja ja Finlaysoni tehastega lisandub ettevõttesse veel 170 inimest. Tehaste ost toob Hundi sõnul ettevõttele käivet juurde umbes 25 miljonit eurot ehk kontserni käive peaks kasvama ligi 125 miljoni euroni.

Ostetud Soome tehased on võrreldes Eesti omadega Hundi sõnul väiksemad ja aeglasema töötempoga. Soome tehastes on Familoni värske omaniku kirjeldusel rohkem käsitsitööd ja väiksemad tootmiskogused.

Heinola tehas on täidetud madratsivedrude virnade, suurte kangarullide ja valmis madratsitega. Siin-seal toimetavad tehasetöölised, kellest osa lõikab masinate abil kangast, osa kinnitab madratsivedrusid, osa klopsib kokku madratsiraame ning osa katab madratseid riidega.

Peter Hunt tunneb end vooditööstuses väga koduselt. Ta käib aeg-ajalt tehastes jalutamas ning usub, et suudaks ka ise vajadusel madratsi kokku panna. Heinola tehase koosolekuruumis silitab Hunt toanurgas seisvat metalse välimuse toru ning küsib, kas keegi teab, mis see on. «Ma pakuks, et valgusti,» kostab üksik tagasihoidlik vastus. Hunt selgitab kohe, et praegu on toru tõepoolest lamp, aga varem oli see kanga värvimise valts. Selleks et printida riidele kaheksa värvi, peab riidel jooksma kaheksa valtsi ehk kaheksa suurt värvimistoru. Siis vaatab Hunt üle õla ruudulise lamp-valtsi poole ja ütleb kerge halvakspanunoodiga: «Kõige ilusam muster see muidugi ei ole.»

Hunt, kes on Wendret 17 aastat kasumis hoidnud, on nii Eesti kui Euroopa vooditekstiilide turul juba palju saavutanud ja rajanud tehaseid nii Eestis, Poolas kui ka Hiinas. Sellega Hunt aga ei piirdu – ettevõtja plaanib praegugi laienemisi. Välisriikidest pakub Hundile huvi eelkõige Venemaa. «Me oleme seal kaua uurinud, mõelnud, me pole julgenud, see on meil ikka seitse-kaheksa aastat pilgu all olnud,» sõnas Hunt. Tal on hea meel, et saab nüüd võimaluse siseneda Vene turule Familoni kaubamärgi all, mil on riigis juba 25-aastane ajalugu.

Eestist on Hundi sõnul Venemaale keeruline tooteid eksportida, kuna tollimaksud on kõrged – kauba hinnale lisandub kohe 25 protsenti. Seega annab tootmisüksus Venemaal ettevõttele suured eelised. Hunt ütles, et paljud nende kliendid, näiteks Jysk ja Ikea, kes on avanud Venemaal kauplusi, on huvitatud sellest, et nende kaupa toodetaks Venemaal.

Hunt on juba pikka aega plaaninud rajada koostöös Ikeaga tehase USAsse, aga praegu pole plaani teostumist veel ooda­ta. «See on pikk protsess ja keeruline asi – see pole nii lihtne, nii et täna midagi konkreetset seal päevakorras ei ole,» sõnas ta.

Eestis plaanib Wendre peagi alustada mööblitootmisega, milleks ta ostis mai lõpus ASilt Mainor voodeid ja madratseid tootva tütarfirma Tarmel Furniture OÜ. Hunt rääkis, et Rootsis on kolm inimest, kes tegelevad pidevalt selle arendusega: teevad turu-uuringuid, vaatavad tooteportfoolioid ja seda, kuhu nende ettevõtet positsioneerida. «Ma arvan, et umbes aasta pärast on asi küps, et alustada mööbli tootmisega,» avaldas Hunt. «Tehas tuleb kindlasti Eestisse, ilmselt Pärnumaale või Tallinna.»


Kaubamärk Familon

Kolm tehast:

•    Soomes Heinolas 60 töötajat, toodetakse 250 000 madratsit aastas

•    Soomes Kankanpääs 45 töötajat, toodetakse miljon patja ja 500 000 tekki aastas

•    Peterburis 65 töötajat

•    kokku 170 töötajat

Märksõnad

Tagasi üles