/nginx/o/2014/06/12/3110641t1h1293.jpg)
Napsitanud juhtide püüdmiseks pole tulevikus enam massilisi politseireide tarvis, kuna maanteid hakkavad jälgima laserid, mis püüavad autodest kinni etanooliaurud ja teatavad patustanud juhi numbrimärgi politseile.
Napsitanud juhtide püüdmiseks pole tulevikus enam massilisi politseireide tarvis, kuna maanteid hakkavad jälgima laserid, mis püüavad autodest kinni etanooliaurud ja teatavad patustanud juhi numbrimärgi politseile.
Ajakirjas Journal of Applied Remote Sensing ilmunud uurimuses kirjeldasid Varssavi sõjatehnikaülikooli teadlased süsteemi, kus teed jälgitakse pidevalt laserkiirega, vahendab Tartu Ülikooli teadusportaal Novaator.
Laserkiir läbib autoakna, see peegeldatakse seejärel veel kord läbi auto tagasi ning kiires tekkinud muutusi analüüsitakse erilise detektoriga. Osa kiirest neeldub etanooliaurudega kokku puutudes ja tekkinud muutuste põhjal saab välja arvutada, kui palju oli kabiini õhus alkoholi.
Katsetuste ajal suutis süsteem õhust tuvastada etanoolikoguse, mille tekitab sõiduautos istuv 0,1-promillise joobega inimene.