Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kaks teismelist häkkisid kooli lõunapausil sularahaautomaati

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Rivo Veski
Copy
Lõhutud sularahaautomaat. Pilt on illustreeriv.
Lõhutud sularahaautomaat. Pilt on illustreeriv. Foto: AS Falck Eesti

Kahel kanadalasest 14-aastasel õnnestus edukalt lahti muukida panga sularahaautomaadi turvakood. Kooli lõunatunnil tehtud tembuga sundisid teismelised Montreali pangal (BMO) uuendama oma turvasüsteeme.

Mathhew Hewlett ja Caleb Turon leidsid internetist sularahaautomaadi vana kasutusjuhendi ning püüdsid esialgu nalja pärast Winnipegis asuva automaadi administreerimiskontole ligi pääseda. Selgus aga, et vaikimisi salasõna oli panga poolt jäetud muutmata, kirjutab The Guardian.

«Mõtlesime esiti, et oleks lihtsalt naljakas proovida, kuid me poleks iialgi uskunud, et see ka päriselt läbi läheb,» ütles Hewlett.

Poisid arvasid vaikimisi salasõna ära ning said ligipääsu sularahaautomaadi administreerimiskontole. See andis omakorda ligipääsu modereerida automaadi ekraanikuva, ka detaile, mis puudutasid automaadi kasutusstatistikat. Ligipääs võimaldas ka automaaditehingute teenustasude muutmist oma suva järgi.

Hewlett ja Turon teavitasid kohe pärast ligipääsu saamist Montreali pangatöötajaid, et on automaati «sisse murdnud». Töötajad ei uskunud kuuldut, paludes tõestust. Küsinud panga luba, naasesid poisid häkkimise juurde ja muutsid pangaautomaadi avakuva senise teksti «Teretulemast BMO sularahaautomaati» tekstiks «Mine ära! Sellesse automaati on sisse murtud». Seejärel printisid noored häkkerid kogu süsteemisisese dokumentatsiooni välja ning vahetasid automaaditehingute teenustasu ühele sendile.

Kogu dokumentatsioon näpus, läksid poisid panka, kus töötajad võtsid neid juba palju tõsisemal toonil jutule ning kontakteerusid panga turvaosakonna ülemustega.

Kaks poissi, kes tegid kõike seda kooli lõunapausi ajast, olid järgmisesse tundi hiljaks jäämas. Pank väljastas neile tõendi, milles märgiti tunnist puudumise põhjuseks «BMO panga abistamine turvaküsimustes».

«Kliente puudutav informatsioon ning nende kontodel olev raha ja muu sularahaautomaadi sisu polnud kordagi sel ajal ohus,» kinnitas panga kommunikatsiooniosakonna juht.

Pank, millel on rohkem kui 900 filiaali üle kogu Kanada ning rohkem kui seitse miljonit klienti ja mis pakub teenuseid ka USAs, edastas veel, et on juhtumist õppinud ja astub vajalikud sammud selliste olukordade edasiseks vältimiseks. Ühena taolistest sammudest ei välistatud pank sularahaautomaatide vaikimisi salasõna väljavahetamist.

Tagasi üles