TNS Emori uuringuekspert Kersten Jõgi tõdes, et vastupidiselt levinud arvamusele on vanusegrupi 60+ panus tarbijaturu rahakotti märkimisväärne.
Emor: pensionäride ostujõudu ei tasu alahinnata
Jõgi sõnul keskenduvad turundajad enamasti sihtrühmale vanuses 25–40, vahel ka 30–49, eeldades seejuures, et just selles vanusegrupis on kõige parem võimalus rahakotiraudade avamiseks. Seejuures unustatakse eakamad inimesed ja nende ostupotentsiaal sootuks.
«Vaadates andmeid selgub aga tõsiasi, et Eestis on 60+ vanusegrupi sissetulekute osakaal märkimisväärne 23 protsenti kogu elanikkonna ostujõust. Jaeturu mahtu panustab seenioride sihtrühm lausa miljard eurot aastas. Seega – kuhu seeniorid täpsemalt oma raha liigutavad, võiks paljusid turundajaid ja kaupmehi kõnetada,» märkis ta.
Jõgi ütlust mööda on oluline ka mõista, et eakamatel elanikel ei ole niivõrd palju rahalisi kohustusi, sest näiteks liisingud ja eluasemelaenud on enamasti selleks ajaks tasutud ning lapsed majanduslikult iseseisvad. «Statistikaameti andmete põhjal on näiteks üksinda last kasvatava vanema ostujõud oluliselt väiksem kui kahekesi koos elaval 60+ vanuserühmas inimesel,» tõi ta näite.
Uuringuekspert rääkis Best Marketingi poolt korraldatud seminaril «Kuidas turundada seenioridele – Eesti suurimale tarbijarühmale?» ka eakate sihtrühma eripäradest ostukäitumises. Nimelt on seeniorid noorematega võrreldes planeerivamad, konservatiivsemad, vähem nõudlikud, rahulolevamad, tervist ning tervislikkust tähtsustavad ja kliendina lojaalsemad, kuid samas ka hinnatundlikumad.
«Kuigi seenioride sihtrühmal on omad eripärad võrreldes nooremate vanusegruppidega, ei saa eakate gruppi siiski käsitleda homogeense tarbijaskonnana. Ka seenioride hulgas on esindatud kõikvõimalikud väärtushinnangud ja eelistused ehk siis seenioride seltskond on palju kirjum, kui turundajad tavapäraselt ette kujutavad,» rõhutas Jõgi.