Aktsiaselts Postimees otsustas laiendada oma lugejaskonda, ostes uusi veebikeskkondi, ning omandas mitu populaarset foorumit ja meelelahutusportaali.
Postimees ostis hulga pisemaid portaale
Portaalidest suurima kasutajaskonnaga on naljade jagamise leht meeldib.ee, mis juhindub lausest «Ei ole olemas tigedaid inimesi, on hoopis vähe huumorit!» ning millel on Facebookis üle 78 000 fänni. Nalju jagatakse ka portaalides wideo.ee ja naljakas.ee.
Portaalid selfie.ee ja jaga.ee on praegu veel algusjärgus ettevõtmised – esimeses neist saab vaatamiseks välja panna endast tehtud fotod ning teises jagada kõikvõimalikku infot, mis peavoolumeedias löögile ei pääse, nagu külakokkutulekud ja kadunud koerad.
Kõike ei tasu kopeerida
Lisaks on Postimehe keskkonnas nüüd kaks foorumit: lastekasvatamisele pühendatud perefoorum.ee ning kodu sisustamisel ja aiapidamisel abiks olev kodukauniks.ee. Mängukeskkonnas gamefriik.ee saab aga valida rohkem kui 6000 mängu vahel.
Postimehe vastutav väljaandja Mart Luik ütles, et ostud on ajendatud loogikast, mille järgi pole olemasolevaid nutikaid asju mõtet järele teha.
«Väikesed meediaettevõtted on sageli innovaatilisemad kui suured, nad on mõelnud välja põnevamaid või perspektiivikamaid tooteid, mille peale me ise ei ole tulnud,» rääkis ta. «Teine asi on ajalugu. Foorumeid, mida oleme paar tükki ostnud ja mida plaanime juurde osta, on üksjagu pikalt tehtud, mingi kommuun on tekkinud. Seda saaks Postimees ka järele teha, aga see võtaks aastaid aega.»
Üldisem eesmärk on Luige sõnul Postimehega seotud keskkondade temaatiline laiendamine, et kaasata ka internetikasutajaid, kes tavapärast uudisteportaali üldse ei kasuta, ning kasvada seeläbi suurimaks eestikeelseks uudisteportaaliks.
Portaalid osteti väikeettevõtjate käest, kes tegid neid tagasihoidlike vahenditega. Müüa otsustasid nad peamiselt investeerimisvajaduse tõttu.
«Jõutakse arusaamisele, et mingi hetk ei käi endal investeerimiseks enam jaks üle. Et teha arengus järgmine samm, tuleks märkimisväärselt raha juurde panna ja selleks ollakse valmis otsima partnerit või tervikuna ettevõtmist ära müüma,» selgitas Luik.
Tulevikus midagi kahasse
Postimehele meelelahutusportaalid müünud Priit Kikas tegi veebikeskkonnad põhitöö kõrvalt hobi korras. «Kõik on katse ja eksituse meetodil tehtud. Alguse sai sellest, et vaatasin, mida turul on ja mida ei ole. Lihtsalt tundub, et olin õigel ajal õiges kohas õige asjaga,» lausus ta.
Plaani portaale müüa Kikasel esialgu polnud, kuid mehe sõnul suutis Postimees teda veenda, et see oleks õige otsus. «Viimasel ajal on nii palju portaale peale tulnud, et ma arvan, et ühel suurel on võimalik paremat asja teha kui kümnel väikesel,» lisas ta.
Mitmed ostuläbirääkimised on aga Luige sõnul veel käimas ning mõnel juhul võib kõne alla tulla, et Postimees teeb midagi kellegagi koos.
«Kui mõni väike portaal on oma nišis tugev, siis selle edu eelduseks on mingid teadmised ning oskused just selle konkreetse sihtrühmaga suhtlemisel, mida meil endal ei pruugigi olla. Siis tuleks tegijat ennast ka hinnata ja edaspidigi kaasata,» lisas vastutav väljaandja.
Omandatud portaalid
• meeldib.ee
• wideo.ee
• armastan.ee
• naljakas.ee
• selfie.ee
• jaga.ee
• perefoorum.ee
• gamefriik.ee
• kodukauniks.ee
Allikas: PM