Mobiili IDga digiallkirjastamine on viimastel päevadel olnud häiritud, riigi infosüsteemi amet on tellinud vajaliku arenduse, mis peaks teenuse lähiajal taastama.
Mobiili-IDga allkirjastamine on häiritud
Majandus24 poole pöördus Mobiili-ID kasutaja, kelle sõnul on teenuse abil digiallkirjastamine juba mitmendat päeva häiritud. Riigi infosüsteemi amet kinnitas probleemi olemasolu.
«Eesti.ee portaalis mobiil-ID-ga allkirjastamise probleemi tingivad sertifitseerimiskeskuse tugevnenud turvanõuded. Probleem on selles, et mobiil-ID turvalisuse tõstmise eesmärgil hakkas antud teenust või tõestust pakkuv sertifitseerimiskeskus nõudma, et edastataks nii isikukood kui ka telefoninumber, mis tähendab seda, et tuli vastav arendus tellida. See arendus ei hakanud kohe tööle ja praegu me oleme sellele paranduse tellinud,» kommenteeris riigiportaali sisujuht Aarne Seppel.
«Kui hinnata selle järgi, kuidas riigiportaali kasutatakse või mida riigiportaalis tehakse, siis see probleem ei puuduta eriti suurt hulka kasutajaid. Mobiil-ID-d kasutab sisenemiseks 3-4 protsenti portaali kasutajatest, kellest omakorda suur hulk ei allkirjasta midagi,» lisas Seppel. RIA lubas probleemi lahenemisest operatiivselt teada anda.