Muude alkoholitootjate seas leidub noortele suunatud sotsiaalmeedias ka Saku Õlletehase toodangut tutvustavaid kommuune ja lehekülgi. Firma selgituse järgi pole need nende poolt algatatud, vaid tehtud tarbijate poolt.
Saku: alkoinfo sotsiaalmeedias on inimeste vaba väljendus
Saku turundusjuht Kadri Ärm ütles, et sotsiaalmeedias liikuva infovoo osas on firma tavaliste kasutajatega ühesugusel positsioonil ja selle juhtimine on keeruline.
«Kõik, mis on inimeste vaba väljendus, sellesse me sekkuda ei saa,» märkis ta.
«Meie saame vaadata, et meie poolt algatatud tegevus poleks suunatud alaealistele, et see vastaks reklaamiseaduses esitatud rangetele nõudmistele. Täiendavalt oleme Õlleliidus võtnud vastu ka eetikakoodeksi, mis piiritleb meie turundustegevust seadusega võrreldes veel täpsemalt. Need piirangud kehtivad meile ühtviisi nii online- kui offline-keskkonnas.»
Lisaks tõi Ärm välja tendentsi, et viimastel aastatel on Eesti elanike alkoholitarbimine tegelikult vähenenud, samas on just sellel perioodil plahvatuslikult tõusnud sotsiaalmeedia kasutajate arv.
«Nii, et tõenäoliselt alkoholiteemaline diskussioon sotsiaalmeedias mitte ei suurenda alkoholitarbimist, vaid hoopis vastutustundlikku teadlikkust alkoholitarbimise suhtes,» arvas ta.
Alkoholireklaami sotsiaalmeedias tõstatas Eesti noorte alkoholilembust silmas pidades probleemse ja reguleerimist vajava teemana üles sotsiaalminister Hanno Pevkur.
Minister märkis teisipäeval Postimehele antud kommentaaris, et põhjust noorte liigsele alkoholitarvitamisele võib otsida ka viimasel ajal hüppelisi arenguid teinud sotsiaalmeediast. «Kui Facebookis on kokteilide retseptid kõik olemas ja neid riputab sinna alkoholitööstus ise, on see valdkond ikka veel täiesti reguleerimata,» ütles ta.