Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Sponsorid andsid FIFA pihta kogupaugu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Urho Meister
Copy
Adidase logo.
Adidase logo. Foto: SCANPIX

Kolm jalgpalli MMi suursponsorit nõuavad tungivalt, et FIFA uuriks 2022. aasta finaalturniiri Kataris korraldamise asjaolusid.

Briti ajaleht The Sunday Times teatas äsja nende valduses olevatele dokumentidele tuginedes, et Katar on andnud MMi finaalturniiri saamiseks 5 miljonit dollarit altkäemaksu, mille toimetas jalgpalliametnike kätte katarlasest Aasia Jalgpalli Konföderatsiooni asepresident Mohammed bin Hammam. 

Nagu kirjutab Financial Times, saatsid sel nädalavahetusel selgitust nõudvad pressiteated laiali Adidas, Sony ja Visa.

Adidase sõnastus oli terav: «Praegu FIFA ümber keerleva avaliku debati negatiivne toon ei tule kasuks ei jalgpallile ega FIFA-le ega selle partneritele.»

Sony kirjutas, et «FIFA partnerina ootame me nende süüdistuste põhjalikku uurimist».

Visa ootab FIFA poolt «asjakohaseid samme» ning lisab: «Me eeldame jätkuvalt, et kõik meie partnerid hoiavad kõrgeid eetilisi standardeid ning tegutsevad läbipaistvalt.»

The Sunday Times väidab ühtlasi, et bin Hammam kutsuti kohtuma Vene presidendi Vladimir Putiniga paar nädalat enne FIFA täitevkomitee hääletust 2010. aasta detsembris, mis päädis 2018. ja 2022. aasta turniiride andmisega vastavalt Venemaale ja Katarile.

Bin Hammam on jalgpallist eluks ajaks eemaldatud.

Briti konsrvatiivist parlamendiliige ja FIFA reformimise eest võitleja Damian Collins ootab avaldusi ka ülejäänud suursponsoritelt, kelleks on Coca-Cola, Hyundai ja Emirates. «Ainus keel, mida FIFA mõistab, on raha,» ütles Collins.

FIFAs eetikaküsimuste eest vastutav advokaat Michael Garcia on tegelenud süüdistuste uurimisega ja tõmbab täna tööle joone alla. Eelseisvad kuus nädalat kuluvad Garcial raporti kirjutamiseks.

Tagasi üles