/nginx/o/2010/06/30/395188t1h12a4.jpg)
Keraamiliste õueskulptuuride saritootmine algas Eestis 1950. aastatel Ellinor Piipuu (1913-2006) algatusel ja sellest ajast on aiafiguure siinsetesse õuedesse paigutatud mitmetel eesmärkidel.
Keraamiliste õueskulptuuride saritootmine algas Eestis 1950. aastatel Ellinor Piipuu (1913-2006) algatusel ja sellest ajast on aiafiguure siinsetesse õuedesse paigutatud mitmetel eesmärkidel.
Liigendada aiaruumi, olla aktsendiks, püüda pilku või koguni endale tähelepanu juhtides midagi varjata – need peamised põhjused, miks keraamikat aeda paigutatakse, vahendas Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi uudiskiri.
Õnnestunud valiku puhul pole ükski aed ega õu skulpturaalse vormi tarbeks ülearu väike või suur.
Lisaks võib aiafiguur tabada mitu kärbest ühe hoobiga – olla näiteks ühtaegu skulptuur, istepink või aiavaas ja tervitada omanikku nii vihmas kui ka päikeses. Ainult talveks peaks hoolas peremees oma lemmiku pikema eluea tagamiseks kindlasti katuse alla viima.