Sotsiaalminister Hanno Pevkur tõi Eesti noorte alkoholilembust kommenteerides probleemina välja selle, et alkoholitootjad on hakanud oma tooteid tutvustama sotsiaalses meedias – Orkutis ja Facebookis.
A. Le Coq: Facebook ei pane noori jooma
Üsna põgusa otsimise peale õnnestus Tarbija24 Orkutist ja Facebookist leida mitmeid Eesti ja välismaiste alkoholitootjatega seotud kommuune ja lehekülgi, millest osa on algatatud portaalide tavakasutajate, osa aga ilmselgelt tootjate endi poolt.
Viimaste sekka kuulub näiteks Viru Valge Shuffle tarvitajaid ühendav kommuun Orkutis, mida tutvustab järgmine reklaamtekst: «Shuffle on Sinu jaoks valmis segatud klassikaline kokteil, mis põhineb kvaliteetsel Viru Valge vodkal. Shuffle nautimiseks läheb vaja vaid jääd ja kaunistamiseks värskeid vilju.».
Samuti pole suhtlusportaalidest kuigi raske leida kahe kodumaise õllehiiu – Saku ja A. Le Coqi jooke tutvustavaid lehekülgi.
Saku meediaesindaja Evelin Pae ütles esialgses kommentaaris, et nemad ise pole taolisi lehekülgi sotsiaalmeedias algatanud. Konkurent A. Le Coq tegutseb aga Facebookis täiesti avalikult ning neil on fänne üle 11 000.
A. Le Coqi juht Tarmo Noop ei näinud sotsiaalmeedias tegutsemises mingit probleemi. «Ma ei usu, et Facebook paneb noored jooma,» ütles ta.
Sealjuures tõi Noop välja, et Facebook ei ole just kõige noorematele suunatud portaal, vaid ikkagi juba üle 18-aastastele. Oleks nad oma fännilehe teinud Rate`i või Mängukoopasse, oleks asi kõneväärt.
Olulise probleemina tõi Noop siiski omaltpoolt välja selle, et noored saavad alkoholi ikkagi kergelt kätte ja seda hoolimata sellest, et see on seadusega keelatud.
«Ühiskond peaks selgelt taunima alkoholi noortele kättesaadavust. Vanemaid ja neid, kes alaealistele alkoholi ostavad, peaks suurelt trahvima,» arvas ta ja lõi palli tagasi riigimeeste väravasse: «Seadused on ju olemas, pangu need toimima!».