Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Kristi Täht ostis Marati

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: E24
Copy
Rõivafirma Marat teeb vabariigi juubeliaasta logoga tooteid. Illustratiivne foto.
Rõivafirma Marat teeb vabariigi juubeliaasta logoga tooteid. Illustratiivne foto. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Eesti ettevõtja Kristi Täht ostis ligi 90-aastase ajalooga Eesti tekstiiliettevõtte Marat äritegevuse ja sellega seotud varad. Tehingu käigus võtab ostja üle 10 Marati esinduskaupluse rendilepingud, kõik töötajad, ettevõtte laoseisu ja omandab õigused Marati kaubamärkidele.

Kristi Täht on Eesti ettevõtja ning tekstiiliettevõtte Katarina OÜ omanik, mis on alates 2008. aastast tegelenud looduslikest materjalidest lasteriiete ja erinevate kodutekstiilitoodete disainimise ja tootmisega.

Kristi Tähe sõnul on Marat väärika ning pika ajalooga Eesti ettevõte, mille toodang on tuntud nii Eestis kui ka kaugemal.

«Meie eesmärk on laiendada Marati müügivõrku koduturul ja alustada tööd eksportturgudega Venemaal ja Skandinaavias. Näiteks Venemaal on Marat siiani tuntud kaubamärk ning peame püüdma sellele turule tagasi saada. Marati tootmisüksuste sulgemise järel on enamus toodangut viimastel aastatel ostetud sisse välismaalt. Esimese sammuna toome Marati tootmise tagasi Eestisse,» sõnas Täht.

Marati endise omaniku Torfinn Losviki sõnul on müüjal hea meel, et ostjaks osutus Eesti ettevõtja. «Meie jaoks oli sellest ärist lahkudes väga oluline, et ettevõte saaks inimeste kätte, kes teevad seda tööd südamega, tagavad seniste töökohtade säilimise ja tunnevad tootmist. Marati kaubamärk on väga pika ja võimsa ajalooga ja on oluline, et see saaks hästi hoitud,» sõnas Losvik.

Trikotaažrõivaste müügiga tegelev tekstiiliettevõte Marat on hetkel esindatud Eesti seitsmes linnas kümne kauplusega ning pakub tööd 22 inimesele. Marat AS-i käive ulatus möödunud aastal 2,5 miljoni euroni, millest müük koduturul moodustas ca 65% ning eksport ca 35%. Ostja omandas tehinguga täielikud õigused ka Marat AS-i neljale kaubamärgile.

Tehingu tulemusena nimetatakse Marat AS ümber Patricia AS-iks, mis jätkab pesubrändi Patricia of Finland arendamisega.

Tagasi üles