Miks sellised asjad ikkagi juhtuvad, teil peaks ju olema suured kogemused?
Haapsalu kohta tuleb kõigepealt öelda, et me ei kavatse pangakontorit sulgeda, sellist plaani meil ei ole. Teiseks, kontor ei muutu sularahavabaks – olemas on nii raha väljavõtmise masin kui ka sissepanemise masin. Üle leti me alates 9. juunist tõepoolest raha ei võta ega anna.
Muudatused puudutavad 36 eraisikut, kes teevad Haapsalu kontoris iga kuu sularahatehinguid, nende hulgas on 28 pensionäri. Kõigi nende inimestega tegeldakse individuaalselt, et nende vajadustele lahendus leida. Lisaks on veel neli ettevõtet, kes teevad kontoris iga kuu sularahatehinguid.
Enne kui me läheme laiema teema juurde, tahan öelda, et ei taheta aru saada: enne lähevad ära inimesed ja alles siis läheb pank, mitte nii, et pank läheb ära või vähendab teenuseid ja siis lähevad inimesed. Neid kahte asja ei tohi segamini ajada.
Teine väga oluline aspekt on see, et enamik väljapool suurlinnasid nagu Tallinn ja Tartu asuvad kontorid ei ole plussis, ja ei ole seda juba väga ammu. Me hakkame väikeseid kontoreid sulgema alles siis, kui inimesed neid enam ei külasta. See, et kontor on miinuses, ei ole sulgemise põhjus, sulgemise põhjus on see, et inimesed seal enam ei käi.
Aga nüüd sellest, miks Haapsalus nii juhtus. Arvan, et selle võttis suhteliselt hästi kokku Urmas Sukles, öeldes, et kohalike inimeste jaoks on märgilise tähtsusega, kui kaob kool, kaob apteek ja kaob pank. Siis on regionaalne keskus välja surnud. Teiseks, väikeses kohas on pank täiendav võimalus, kus suhelda.