Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Bussireisijad jäid laante vahele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liis Velsker
Copy
Sebe buss. Foto on illustreeriv.
Sebe buss. Foto on illustreeriv. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Kui Sebe buss eile Läänemaa metsade vahel katki läks, ei teadnud Sigrid, mida ta oleks peale hakanud ilma sularahata. Ettevõtte sõnul saadeti pea kahe tunni pärast kohale siiski ka asendusbuss.

Eile kell 6.25 Haapsalust väljunud ja Tartu sõitma pidanud Sebe buss kuigi kaugele ei jõudnud. Õige varsti peatas bussijuht murelikult sõiduki.

«Umbes kolm peatust olid ära, jõudsime Haapsalust välja ja siis jäi buss Märjamaal seisma. Bussijuht ütles, et ei tea, kas me edasi üldse saamegi sõita, sest bussil võib mootoririhm katki olla. Ta polnud ise veel mootori juures käinudki ja juba andis sellise märguande. Kui bussijuht bussi tagasi tuli, siis ta ütles, et tema enam edasi ei sõida, kuna buss on katki,» jutustas reisija Sigrid.

Sigridi arvates pidi bussijuht olema teadlik, et sõidab juba vanema rihmaga, mis võib katki minna. «See on ikkagi neljatunnine reis ühest Eesti otsast teise. See on bussifirma süü, et lastakse nii logudel bussidel liinil sõita. Bussis olid ka tudengid, kellel oli eksamitele minek – nad jäid kõik hiljaks,» kirjeldas naine.

Seejärel tekkis reisijatel küsimus, et kuidas ja kuhu edasi. «Bussijuht ütles, et võib ka neli tundi bussis istuda, et siis tuleb abibuss ehk siis neli tundi sõitu ja neli tundi ootamist,» meenutas Sigrid.

Õnneks ilmus natukese aja pärast teele väike liinibuss, mis sõitis Haapsalust Märjamaa valla keskusesse. «Liinibuss korjas inimesed peale, et nad vähemalt Märjamaa keskusesse saaksid, sealt ikka bussid liiguvad,» meenutas reisija. Sigrid sõitis edasi Tallinna ja Tallinnast Tartusse, kuhu jõudis kohale umbes kell pool üks.

Sigridi sõnul teatas bussijuht reisijatele kohe alguses, et raha ta tagasi ei anna, selleks tuleb teha avaldus läbi interneti. «Aga kui mul ei ole sularaha, siis mida ma peale hakkan? Sularahaautomaate jääb Eestis järjest vähemaks. Jäängi sinna metsa vahele või?» küsis Sigrid retooriliselt ja nentis, et kogu arveldus oli ka Märjamaa bussis ikka sularahas. «Pealegi, ma mõtlen, et kuidas mõni vana inimene, kellel ei ole internetti, seda avaldust tegema peaks.»

Eesti Bussi kommunikatsioonijuht Gert D. Hankewitz kinnitas, et kõnealune kahetsusväärne juhtum leidis eile tõesti aset. «Sooviksin kõigepealt kõikide bussis viibinud klientide ees vabandada,» lausus ta.

Kommunikatsioonijuht nentis, et kahjuks ei ole ükski tehnika 100-protsendiliselt töökindel ja aeg-ajalt veab mõni osa alt. «Kohe kui saime teate bussi rikkest, asusid meie liikluskorraldajad organiseerima asendusbussi. See ka õnnestus ning hilinemine Tartusse oli tund ja 45 minutit,» ütles Hankewitz.

«Kindlasti palume sel reisil olnud reisijatel meie poole pöörduda kirjutades meie e-posti aadressile info@sebe.ee või helistada 606 4969, et saaksime juhtumile koos lahenduse leida. Kahjuks ei ole bussis võimalik hoida nii palju sularaha, et katta ära kõikide ostetud piletite väärtus ning see vajadusel tagastada,» lisas Hankewitz.

Tagasi üles