Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Saksamaale plaanitakse täielikult pakendivaba poodi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liis Velsker
Copy
Puuviljalett. Foto on illustreeriv.
Puuviljalett. Foto on illustreeriv. Foto: TOOMAS HUIK/PM/SCANPIX BALTICS

Saksamaal Berliinis üritatakse välja arendada täielikult pakendivaba toidupoodi, oma kontseptsiooni kutsuvad algatajad «Original Unverpakt» ehk Originaalselt Pakendamata.

Original Unverpakti idee algatajad on 23aastane Milena Glimbovski ja 30aastane Sara Wolf, kes üritavad seista selle eest, et rohkem tarbeesemeid käiks ringluses ja väheneks vajadus uute kasutuselevõtuks, kirjutab treehugger.com. Kui mitmesugustes mahepoodides kipub sisekujundus jääma lihtsakoeliseks, siis sakslannad üritavad oma supermarketile uhkema ja eksklusiivsema välimuse anda.

Kaupluses üritatakse kasutada pakendamist nii vähe kui võimalik, kuid kui seda peab tegema, siis kasutatakse selleks mesilasvaha lehti, samuti renditakse või müüakse klientidele korduvkasutatavaid pakendeid. Esmalt palutakse külastajatel kauplusesse minnes võtta kaasa oma kott ja pakendid. 

Glimbovski ja Wolf on oma ärimudelit välja töötanud üle aasta – nad usuvad, et saavad oma poes pakkuda 600 erinevat pakendita toodet. Tootevalik kujunebki välja kohalikke mahetootjaid eelistades, kes ei paki toitu.

Ärimudel on nii valmis, et vajab ainult kohta realiseerumiseks. Komistuskiviks on praegu see, et soovitud sihtkohas Kreuzbergi linnaosas Berliinis on üürid väga kõrged ja ruumi vähe.

Põhja-Ameerikas on poed seevastu muutunud tõelisteks ladudeks, kus pakitakse kaupa veel rohkem kui varem. Inimeste suhtumist poes käimisesse iseloomustab mugavus. Londonis avati 2007. aastal supermarket, kus puudus igasugune pakendamine. Paraku ei jäänud pood tihedas konkurentsis ellu.

Tagasi üles