Värbamine ehk kuidas tellereid tööle võetakse
Panga veebilehel ripub pea alati kuulutus tellerite värbamisest. Oma CV saatnud inimestest praagitakse välja väga vähesed, sest nõudmised on minimaalsed: piisab keskharidusest, keskmisest eesti keele oskusest, vene keele algtasemest, keskmisest inglise keele oskusest. Kuu aja jooksul õpetatakse inimesele selgeks panga programmid ja tutvustatakse panga tooteid-teenuseid, mida on mustmiljon. Seejuures makstakse juba palka, see tähendab, et käid õppimas, justkui käiks tööl. Õppe lõpus on eksam, kuid isegi need, kes ei saa selle tulemusena nõutavaid miinimumpunkte, võetakse lõpuks tööle.
Töö on raske ja kehvasti maksutatud
See on palju raskem töö kui mõnel pangaspetsialistil, kes tegeleb näiteks blokeeritud kontodega. Kuna spetsialist peab teadma vaid seda, mis puuduab vahetult tema tööd. Teller peab aga teadma kõige aluseid. Seepärast panevad imestama kliendid, kes esitavad mingi väga spetsiifilise küsimuse ja üllatuvad, et teller hakkab kellelegi helistama – et kas ta on loll? Teller ei pea kõike teadma, ta peab teadma, kust saada infot, kui ta ise midagi ei tea.
Seejuures on meie palk pangandussektori üks kõige madalamaid.
Kui mina pangas töötasin, sai teller alates 500 eurost kätte. Maksimaalselt võis teenida 800-900 eurot, kuid nii palju said vaid vähesed, selle summa väljateenimiseks pidi lisaks vähemalt 10-aastasele staažile olema ka kõrgel kohal sisemise reitingu järgi. See on niinimetatud top – kõigi tellerite nimekiri müügiefektiivsuse järgi. Kui selles topis pidevalt allapoole langeda, ähvardavad sind vestlused kontori juhatajaga.