Uurijad leidsid vastuse küsimusele, miks mõned inimesed kuulsate firmade kaupu tavalistele toodetele eelistavad.
Uuring: brändikaubad muudavad tarbijate enesepilti
Nimelt näitasid USA teadlaste tehtud katsed, et osad meist näevad end positiivsemas valguses, kui saavad end tuntud brändide logodega ümbritseda, kirjutab Healthday.
Eriti kehtib see nende inimeste kohta, kes ei usu isiksuse arengusse ja leiavad, et inimeste iseloomujooned on muutumatud.
Sellele järeldusele jõudsid Minnesota ülikooli uurijad, kes viisid läbi neli katset. Neist ühes paluti naistel kohalikus kaubanduskeskuses kas tavalise roosa kilekoti või pesufirma Victoria’s Secret kilekotiga ringi liikuda.
Selgus, et kuulsa brändi kotti kandnud naised kirjeldasid end katse lõppedes naiselikemate, kaunimate ja glamuursematena kui nende tavalist kilekotti kandnud suguõed.
Eriti palju mõjutas kaubamärk neid naisi, kes uskusid, et nende iseloom on muutumatu ja nad ise ei saa selle arendamiseks midagi ära teha. Seetõttu otsivad sellised inimesed teisi meetodeid, mille kaudu oma positiivseid omadusi teistele väljendada ning üheks võimaluseks on bränditooted, tõdesid uurijad.
Kõige vähem mõjutas kuulsa pesufirma kotiga ringi liikumine nende naiste enesepilti, kes uskusid, et nende iseloomujooned on paindlikumad ja enda isiksuse arendamine on võimalik.
Teises katses selgus, et Massachusettsi tehnoloogiainstituudi logoga pastakat kasutanud inimesed tundsid end tänu sellele teistest intelligentsematena isegi siis, kui neid üritati veenda, et nende matemaatikatesti tulemused olid halvad.
«Ligitõmbava mainega brändide kasutamine võib tarbijate enesepilti muuta isegi siis, kui brände kasutatakse vaid lühiajaliselt,» tõdesid avastuse teinud uurijad.