Päevatoimetaja:
Sander Silm

Häirekeskus hakkab inimesi jälgima valvekaameratest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liis Velsker
Copy
Häirekeskuse Põhja keskus.
Häirekeskuse Põhja keskus. Foto: Peeter Langovits / Postimees

Siseministeerium esitas vabariigi valitsusele päästeseaduse muutmise eelnõu, mille jõustumisel saab Häirekeskus senisest suuremad õigused ja võimalused hädasolijate asukoha tuvastamiseks ning ohu väljaselgitamiseks.

Eelnõu järgi saab Häirekeskus õiguse kasutada avalikus kohas pilti edastavat süsteemi ohu väljaselgitamiseks ning tuvastada hädaabinumbriga 112 ühendust võtnud inimese asukoht. Eelnõuga kavandatu üldine eesmärk on tagada elanike suurem turvalisus ja kiirem reageerimine hädaabi vajavatele sündmustele.

Siseminister Hanno Pevkuri sõnul on muudatuste eesmärgiks kiirem ja parem abi hädasolijale, samuti toetavad seadusemuudatused üleminekut ühele hädaabinumbrile 112.

«Aasta lõpus läheb Eesti üle ühele hädaabinumbrile 112, misjärel saab Häirekeskusest ainus hädaabikõnedele vastav ja abi välja saatev asutus Eestis. Nii on loogiline, et Häirekeskus saab õiguse kasutada inimeste abistamiseks ja ohu väljaselgitamiseks ka valvekaamerate pilti ning saata abi välja muuhulgas ka juhtudel, kui kannatanu näiteks ise kõnet teha ei saa,» ütles Pevkur. «Samuti saab Häirekeskus õiguse hädaabikõne teinud inimest positsioneerida, et saata abi teele kiiremini ja täpsemalt.»

Hädaabikõne tegijat ehk abivajajat saab positsioneerida nii täpselt, kui see on tehniliste vahenditega hetkel võimalik. Nii väheneb aeg, mis helistajal kulub oma asukoha kirjeldamisele. Väljakutsele sõitev operatiivüksus näeb sõidukis abivajaja asukohta ja kiireimat marsruuti temani ehk kiireneb abivajaja või sündmuskoha üles leidmine, mis on eriti oluline hajaasustusega piirkondades.

Kaardirakendus võetakse kasutusele Eesti-Šveitsi koostööprogrammi raames rahastatava projekti GIS-112 raames, mille käigus uuendatakse terve Häirekeskuse infosüsteem, ning ettevalmistused selle kasutusele võtmiseks on lõpusirgel.

Selle aasta lõpus muutub ainsaks hädaabinumbriks üle Eesti 112 ja kõiki hädaabiteateid hakkab vastu võtma Häirekeskus.

Tagasi üles