Eesti Panga hinnangul peaks kohalik omavalitsus ettevõtjatega läbirääkimisi pidama, kui tahab, et pakutaks inimestele vajalikke teenuseid.
Eesti Pank: Haapsalu peaks Swedbankiga läbirääkimisi pidama
«Kommertspankade teenused toimivad turukonkurentsis ja seetõttu on arusaadav, et kui teenuste kasutamine on oluliselt muutunud, siis pank teenusepakkujana kohandab oma teenustevõrku,» rääkis Eesti Panga asepresident Madis Müller Lääne Elule.
Ta lisas, et üldise põhimõttena on oluline, et pank tagaks klientidele võimalikult mugavad alternatiivsed pangateenuste kanalid, kui suletakse kontor või sularahaautomaat. «See põhimõtte on seda enam tähtis, kui on tegu suure turuosalusega ettevõttega nagu Swedbank,» sõnas Müller.
Inimestele oluliste teenuste puhul on kohalikel omavalitsustel põhjust Mülleri sõnul olla aktiivne ning pidada läbirääkimisi ettevõtjatega, et omavalitsuse piirkonnas pakutaks teenuseid, mida inimesed vajavad.
Swedbank on otsustanud lõpetada neljas oma kontoris sularahatehingute tegemise, teiste seas ka Haapsalus.