Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tarbijakaitsjad: mänguasjad peavad McDonald'sist kaduma!

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Teelemari Loonet
Copy
McDonald'si lasteeined ja filmi «Shrek» tegelasi kujutavad mänguasjad.
McDonald'si lasteeined ja filmi «Shrek» tegelasi kujutavad mänguasjad. Foto: SCANPIX

USA tarbijakaitseorganisatsioon esitas McDonald’sile nõude, et firma loobuks koos lasteeinetega mänguasjade jagamisest.

Kui maailma suurim kiirtoidukett kuu aja jooksul ei vasta, ähvardavad tarbijate õiguste eest võitlejad selle kohtusse kaevata, vahendab Reuters.

Nõudmise esitajaks on organisatsioon nimega Center for Science in the Public Interest, mis väidab, et toiduga koos jagatavad mänguasjad meelitavad reklaami suhtes kaitsetuid lapsi McDonald’sisse ja kasvatavad neist bränditruusid tarbijaid.

«See on hirmuäratav ja kiskjalik käitumine, mis nõuab sekkumist,» ütles organisatsiooni esindaja Stephen Gardner.

Tarbijakaitsjad väidavad ka, et lasteeinetele mänguasjade lisamine läheb vastuollu mitmete osariikide (näiteks California ja Texase) seadustega.

USAs, kus laste rasvumine on teravaks probleemiks saanud, pälvib alaealistele suunatud reklaam üha suuremat kriitikat.

2007. aastal nõustusid McDonald’s ja teised suured toiduainetega tegelevad firmad nagu Coca-Cola, et hakkavad alla 12-aastastele lastele suunatud reklaami piirama, kuid tarbijakaitsjad kurdavad, et seda pole juhtunud.

Nimelt kulutab McDonald’s lasteeinete reklaamile ja mänguasjadele aastas ikkagi sadu miljoneid dollareid ning hiljutine uuring näitas, et lapsed eelistavad järjekindlalt toidupakendeid, mis kujutavad populaarseid multifilmitegelasi.

McDonald’s tõrjus tarbijakaitseorganisatsiooni süüdistusi, väites, et lastele mänguasjade jagamine on vaid osa lõbusast kogupereüritusest, mida nende restorani külastamine endast kujutab.

Tagasi üles