Tõusva päikese maa elanikud pole kaasa läinud ülejäänud maailma vaimustusega puutetundlike nutitelefonide vastu. Kõige populaarsemateks mudeliteks on ikka klassikalised nuppudega ja volditava ekraaniga telefonid.
Jaapanlaste armastus klapitelefonide vastu ei jahtu
Nuppudega telefon on muidugi mitmes mõttes mugavam – lihtsam ja konkreetsem kasutada, aku kestab kauem, nendib portaal Engadget. Eelmisel nädalal teatas jaapani suurim mobiilvõrguoperaator NTT Docomo kahe verivärske mudeli müügile jõudmisest ja firma esindaja ütles, et klapitelefonid müüvad end praktiliselt ise. Inimesed tulevad poodi ja nõuavad nimelt nuputelefone, mitte moodsaid nutifone.
Fujitsu viimane mudel F-07F (pildil) uhkustab 13-megapikselise kaamera, 1000 mAh aku ning 3,3-tollise ekraaniga. Kui just kaamera välja jätta, siis on komponendid palju odavamad, kui isegi säästunutikatel, näiteks hiljuti välja kuulutatud Moto E. Sellest hoolimata on siin tarbija jaoks hinnaparadoks – tavalised klapitelefonid maksavad kliendi jaoks tihti isegi rohkem, kui keskklassi Sony või Samsungi nutikad. Põhjus peitub selles, et teleteenuse pakkujad subsideerivad nutitelefone, lootuses, et tarbijad oma riistavara ja tarbimisharjumusi uuendavad.
Paraku on jaapanlased kangekaelsed ja ei soovi nutirevolutsiooniga massiliselt liituda.