Microsoft lubab, et novembris müügile tulev Kinect toob pöörde arvutimängude maailmas. Kuid mängijate ringkonnad on skeptilised. Seadme töö põhineb kaameral, mis jälgib mängija liigutusi. Iga kümne millisekundi järel saab arvuti kaamerast uut infot, kaamera täpsuseks on neli ruutsentimeetrit, vahendas Tartu Ülikooli teadusportaal Novaator.
Liigutuste jälgimine ja nende töötlus võtab 10-15 protsenti Xboxi arvutusvõimsusest. Just see viimane arv on teinud mängurid murelikuks, nad pelgavad, et hõivatud arvutusvõimsus toob kaasa mängude kvaliteedi languse.
Kuid mängud on kõigest algus. Kinecti liikumist tuvastada võimaldavad algoritmid annavad lootust palju laiemateks rakendusteks.
Inglismaal Cambridge’is asuva Microsofti uurimiskeskuses töötab Jamie Shotton ütles New Scientistile, et mõtted on selles suunas liikuma hakanud.
Mängud olid Kinecti puhul liikumapanev jõud, kuid Shottonit huvitavad uued kasutusvõimalused. Kujutagem ette operatsioonisaali, kus kirurgil on võimalik vaid oma žeste kasutades juhtida andmepanka ning leida sealt parajasti lõikuslaual lebava patsiendi haigusloost lisaandmeid.
Kuid sama tarkvara abil saaks luua täiesti teistmoodi loenguid ja esitlusi ning ehitada nutikaid valvesüsteeme.
Kinectis kasutatava tehnoloogia abil oleks näiteks võimalik luua koduvalvesüsteem, mis suudaks eristada liigutuste järgi pereliikmeid, sõpru ja võhivõõraid, kes pole oodatud, pakkus Shotton välja. Võimalik oleks ka eakate jälgimine, kui seade on õpetatud vahet tegema liigutustel, mil vanur end hästi tunneb ja pildil, mil jälgitava vanuriga on midagi korrast ära.