Eesti Raudtee kinnitusel ei suuda transiit enam reisijateveoga seotud kulusid katta, kuid majandusministeerium ei tõtta veel täitma soovitust reisirongiliikluse kasutustasusid tõsta.
Ministeerium ei tõtta raudtee kasutustasusid suurendama
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ligi 95 protsenti Eesti Raudtee tuludest laekub kaubavedudest, kuid kulutused on seotud põhiliselt reisijateveoga, vahendab ERRi uudisteprotaal.
Praeguseks on aga käes olukord, kus esimene ei kata enam teist ära, toonitas Eesti Raudtee juht Ahti Asmann sel nädalal toimunud transiidikonverentsil.
Majandusministeeriumist öeldi, et investeeringuvajadus on tõesti suuresti seotud reisijateveo kvaliteedi tagamisega, näiteks 120 km/h lubatud kiiruse hoidmisega, kuid suurema hoolduse ja investeeringuvajaduse on tinginud ka kaubarongide poolt lõhutud infrastruktuur.
Ministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda selgitas, et kui kaubaronge üldse ei sõidaks raudteeinfrastruktuuril, puuduks ka vajadus nii tihedaks remondiks ja hoolduseks.