Lugejad skeemitavatest kassiiridest: pigem võiks neile normaalset palka maksta!

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Selveri kett.
Selveri kett. Foto: Ants Liigus/Pärnu Postimees

Suurem osa lugejatest ei heida kassiiridele ette, kui nad oma Partnerkaardi ostmisel registreerivad ja sellega klientide boonuspunkte koguvad, sest nende palk on niigi väga väike. Ent leidub neidki, kes säärast teguviisi inetuks peavad.

Postimees kirjutas laupäeval, et jaeketi Selver juhtkond on mitu korda avastanud, et klienditeenindaja kogub klientide maksete pealt boonuspunkte, tõmmates läbi oma Partnerkaardi. On ka juhtunud, et mitu korda vahele jäänud töötaja on seetõttu vallandatud.

Loole laekus rohkelt kommentaare ning enamasti kassiiride teguviisi õigustati, sest nende palgad on niigi väiksed. «Makske müüjatele palka, mis on palk ja makske ausalt ületunnid ka kinni, siis poleks ka seda kaardi skeemitamist,» arvas üks lugeja. Kristo lisas, et sellise väikse palga eest tulebki lisaraha teenida.

Ahti eeldas aga, et taolised asjad toimuvad ka mujal kui Selverites, kuna kliendikaardid on oma soodustustega ammu moodi läinud. Toimunut ta hukka ei mõista, kuna ainult igapäevane meeleheitlik häda toimetulekuraskuste tõttu sunnib inimesi analoogsele leidlikkusele. «On ilmselge, et kui nende teenindajate palgad oleksid suurusjärgus, mis vastavad ka nende tegelikule tööpanusele, siis taolisi asju päris kindlasti ei sünniks. Selver teeniks megakasumit edasi ka siis, kui kassapidajate palgad kolmekordistada ehk tõsta 500 euro pealt 1500 euro peale.»

Lugeja Andri sõnul on see Selverites töötavatele klienditeenindajatele vaat et ainus võimalus mingigi palgalisa saada. «Mina ei hakkaks iialgi sellise teemaga tegelema, et keegi lõi minu kaupa kassase sisse lugedes oma kliendikaardi läbi. Kui lõigi, siis väga hea, saan mina allahindlust ja klienditeenindajal on ka ülejäänud 12 tunniks mingigi boonus ja motivatsioon oma kaasmaalaste virisevaid nägusid kassapukist vaadata,» kirjutas Andri.

Lugeja Ex sõnas, et kui teinekord endal kliendikaart koju ununeb, siis on ju väga hea, kui kassapidaja saab oma kaardiga selle mure lahendada. «Kaardisoodustuse pärast ma selle kauba kauplusest teinekord ostangi ju!»

Tegelikult on see puhas kadedus ja õelus oma personali ja just nende igapäevaselt rasket tööd tegevate inimeste vastu, et äkki saavad veel rikkaks, leidis lugeja Koorik.

Talle vastanud lugeja tõdes, et küsimus ei ole õeluses personali vastu, vaid kliendi heaolu tagamises. «Mina kliendina küll ei tahaks, et müüja minu arvelt omale boonuspunkte kogub. Kui sellist teguviisi aktsepteerida, siis võiks juba kõigile teenindajatele võrdselt jagada ilma kliendikaardita tehtud ostude eest arvestatud boonused.»

Kas tõesti vargus?

Mitmed leidsid, et klient ei saa tegelikult sellest mingit kahju, kui parajasti sooduskaarti pole ja müüja enda kaardi läbi tõmbab - klient saab ju kauba ikka soodsamalt. Lugeja Juks ei mõista, kas see on tõesti vargus, kui klient ei taha mingeid kaarte kaasas kanda ja kleepse koguda ning teenindaja need omale saab. «Mis järgmiseks? Kas restoranide omanikud hakkavad teenindajaid vargaks sõimama, kes tipi omale võtavad ja omanikele ei anna?» imestas ta.

«Kui minu säästukaart oli kinni pandud (sest tellisin pojale ka kaardi ja mingil põhjusel saadi valesti aru ja pandi minu oma kinni) palusin ise müüjat, et ta enda kaardi läbi tõmbaks. Põhjuseks oli minu juubel ja olin ostmas tervet kärutäit toitu. Õnneks mõistis müüja minu muret (kehtetu kaart avastati alles kassas) ja oli vastutulelik. Mina olin talle küll tänulik!» jagas üks lugeja oma kogemust.

«Mina isiklikult ei näe midagi halba selles, et poe töötaja minu kampaaniakleepsud või boonuspunktid endale kogub, kui mina neid ei soovi. Samuti ei pea ma vajalikuks nii karme reegleid, nagu maailmas on, et igasugu loosimistest, lotost ja muudest kampaaniatest ei tohi osa võtta sellega seotud inimesed ja nende pereliikmed. Kuna tegelikult, kui loosimine on aus, ehk kinnisilmi valitakse võitja, siis pole tegelikult vahet, kas see on keegi oma või võõras. Aga inimesed on mõelnud terve rea reegleid välja, mille järgimine on vajalik, ja eiramine «pettus» jne,» kirjutas veel üks lugeja.

«Rõõmuga annaksin need punktid müüjale, ei kasuta ise mingeid sooduskaarte.
Ja ega kavatsegi, enne kui igasugused kliendi- ja pangakaardid on ID-kaardile pandud,» nentis lugeja KosmoseKutt.

Mitmed lugejad leidsid, et tegu on siiski vargusega ning selline käitumine on väga inetu. «Sellistele skeemitajatele ei ole mingi summa piisav. Kui inimese moraalne kompass on vildakas, siis nii ongi,» ütles üks lugeja.

«Minu arvates on klienditeenindaja käitunud inetult. Sellist varianti kasutatakse ju lausa raha teenimise eesmärgil. Kuid samas pole ka ilus teenindajatele nii vähe palka maksta. Siin on juhtkonnal vaja endale ka silma vaadata. Millest selline käitumine siiski on ajendatud. Kuid pettur jääb petturiks ka hea palga juures,» nentis teine lugeja.

Lugeja Tex avaldas arvamust, et soovib Selveri kliendina oma boonuspunktid siiski endale saada. «Minu jaoks on loogiline, et kaupluse töötajatel (ja kõigil, ka kontoritöötajatel) on keelatud osaleda kliendimängudes. Kogumiskampaaniates osalegu, kuid ausalt, ainult oma ostude eest.»

Ega see ilus tegu pole, leidis lugeja, kuid samas pole tema arvates ka ilus tegu teenindajale sandikopikaid maksta. «Ütleks, et omanik oma silmas palki ei näe. Tegelikult see niru palk ei võimalda enam tööl olles isegi lõunat osta. Vot nii on lugu!»

Lugeja Juss tõi välja, et võikski olla selline süsteem, et meeldiva teeninduse puhul saab klient oma punktid (1% ostust) müüjale anda. «Mina küll annaksin. Ja kui keegi teine jälle ei taha anda, siis kogugu ise neid punkte.»

Ka lugeja Kristjan annaks oma punktid hea meelega Selveri kassapidajale. «Looge võimalus ja ma annetan. Suurima heameelega.»

Tagasi üles